Petra van Leeuwen was er vanaf het begin bij. Als meedenkende ouder én als 1e hoofdsponsor van Dunas. Haar zakelijke activiteiten zijn veranderd en dat betekent dat ze zich geleidelijk terugtrekt als sponsor. We blikken met haar terug op een vruchtbaar partnerschap.

Via haar dochter Alice raakt Petra in 2014 betrokken bij korfbal, destijds bij Futura. Alice was een van de eersten die kon proeven aan een mogelijke fusie met de buren, Dubbel Zes. De toenmalige B2 en de selectie waren de eerste teams die gemengd gingen spelen, in de oranje shirts van Dubbel Zes. Petra herinnert ’t zich: “Langs de lijn was het ff wennen, in plaats van ‘Hup Futura’ moesten we roepen ‘Hup Dubbel Zes’, op een gegeven moment maakten we daar maar ‘Hup Oranje’ van.”

Meedenken over nieuwe club

Langs de lijn maakte Petra kennis met ouders van Dubbel Zes en daar ontstonden gesprekken over de mogelijke nieuwe vereniging. “Met een werkgroep Toekomst gingen we aan de slag met een onderzoek onder de leden over de gewenste cultuur, uitstraling en sfeer van de nieuwe club. Op een gegeven moment komt dan ook de vraag op tafel wie ons zou kunnen sponsoren. In eerste instantie dacht ik alleen mee. Ik ben al 20 jaar ondernemer en heb een uitgebreid netwerk. In die gesprekken ontstond ineens het idee dat ik het zelf zou doen. Dat was best spannend want mijn bedrijf Rots van Leeuwen was nog niet zo groot. Ook wij waren bezig met onze missie en identiteit. En toeval of niet, onze nieuwe kleuren – turquoise en zandkleur – pasten ook goed bij de nieuwe naam ‘Dunas’. Na een paar gesprekken met het bestuur ben ik erin gesprongen. Voorwaarde voor mij was wel dat ik alle teams ging sponsoren, niet alleen de selectie. Vanuit mijn bedrijf in human resources is ‘inclusie’ heel belangrijk; iedereen hoort er bij. 1+1 = 3, daar geloof ik sterk in en dat heb ik ook bij Dunas gezien; mensen die hun krachten en enthousiasme bundelen zijn samen tot heel veel in staat. Op die manier heb ik ook mijn bedrijf geleid en klanten bediend.”

Rots van Leeuwen op alle shirts

Shirts werden ontworpen en in september 2020 was het zover. De sponsorovereenkomst werd getekend voor een periode van vijf jaar. Tijdens een feest waarop de selectie het nieuwe tenue presenteerde was voor het eerst zichtbaar hoe zo’n goed gesponsorde vereniging eruit ziet. “Alle leden konden op die dag hun shirt ophalen, van kleine F-jes tot stoere A-tjes, iedereen liep in dat nieuwe shirt. Ik was apetrots. Helaas brak kort daarna weer een periode aan van lockdowns en beperkingen waardoor ik de eerste twee jaar niet veel heb kunnen doen als sponsor. Wel hebben we een paar keer onze HR helpdesk aan leden aangeboden, daar kwamen toch een paar leuke gesprekken uit naar aanleiding van vragen van mensen over hun loopbaan, werkgever of sollicitaties.”

Enige tijd voordat het sponsorcontract officieel afloopt wordt het partnerschap geleidelijk beëindigd. “Mijn bedrijf Rots van Leeuwen zou een paar jaar geleden overgenomen worden door een tweetal medewerkers in mijn bedrijf, waaronder Claire Hebels die ook contactpersoon was voor de sponsoractiviteiten. Dat ging uiteindelijk niet door. Ik had inmiddels andere activiteiten opgebouwd en dat leidde tot mijn besluit om Rots van Leeuwen als bedrijf te beëindigen. Rots Vertrouwenspersonen is de enige tak die nog blijft bestaan, dat is overgenomen door een partner. Deze zakelijke ontwikkelingen maken dat de sponsoring stopt. Dat doen we geleidelijk, gemaakte afspraken voeren we uit en in de fase waarin nieuwe sponsoren worden gezocht vind ik het nog prima dat spelers in het huidige shirt spelen.

Mijn dochter korfbalt niet meer maar ik blijf me verbonden voelen met Dunas, ik kom graag nog als toeschouwer of ik eet nog eens mee op vrijdag. Daar heb ik altijd erg veel plezier aan beleefd. Het samen eten en af en toe koken met andere ouders, dan voel je de gezelligheid en verbondenheid van de vereniging. Dat ik daar aan heb mogen bijdragen geeft mij enorm veel voldoening. Ik zou het zo weer doen!”

Droomstart voor Dunas

Voorzitter Bart Klijn: “Dat Rots van Leeuwen Dunas zo ruim en lang wilde sponsoren vanaf onze oprichting heeft Dunas echt een droom start gegeven. We stonden er meteen in vol ornaat, dat gaf nog een extra impuls aan de drive en het enthousiasme die er al waren. We stonden er meteen als een professionele en zelfbewuste vereniging, de steun van Petra en haar bedrijf zijn daarvoor onmisbaar geweest. Ik ben haar daar enorm dankbaar voor!”