De werkgroep Sponsoring is inmiddels een paar maanden op sterkte. Voorzitter Bart Klijn denkt samen met de huidige sponsor Petra van Leeuwen en ouders Christien Stoker, Hanneke Grolman en Menno Van der Veen na over het sponsorbeleid van Dunas. Vooruitlopend op een bredere bijeenkomst op 10 juli alvast een inkijkje waar aan gewerkt wordt.

Dunas is al jaren verwend met een geweldige hoofdsponsor, Rots van Leeuwen Professionals in HR. Dit bedrijf van Petra van Leeuwen houdt binnenkort op te bestaan, vandaar dat onze wegen ook gaan scheiden. Een nieuw gevormde werkgroep maakt nu plannen voor de toekomst. Petra denkt daar zelf ook in mee want haar betrokkenheid bij Dunas blijft en ze heeft een uitgebreid netwerk. Onze kledingleverancier Menno Overwater van Zeefdruk Westland is zelf sponsor van een korfbalvereniging in Zoetermeer, hij brengt ook zijn kennis en ervaring in.

Daarnaast schuift aan Hanneke Grolman, moeder van Anna uit de A1 van afgelopen seizoen. En Christien Stoker, moeder van Renzo en Jesper uit de A2. Tot slot denkt Menno van der Veen mee. Hij speelde jarenlang bij PAMS en vervolgens bij Futura waar hij ook veel zomerkampen begeleidde. Nu staat hij regelmatig langs de lijn bij de wedstrijden van de D2 waar zijn zoon speelt.

Voorzitter Bart Klijn: “Samen met deze mensen denk ik na over de contouren van het sponsorbeleid van Dunas voor de komende jaren. We zoeken opnieuw een hoofdsponsor, en daarnaast meerdere  sponsoren voor de jeugd- en seniorenteams. Op dit moment werken we aan een kader dat richting geeft aan deze zoekacties. Zo willen we niet gesponsord worden door bedrijven die geld verdienen aan roken en drinken. Nieuwe sponsoren moeten passen bij het DNA van onze vereniging.”

Op dit moment is er vooral team/shirt- en bordsponsoring, de werkgroep denkt ook na over andere vormen zoals bal- of eventsponsoring. We kijken daarbij ook naar wat onze collega verenigingen doen en hoe ze daarover communiceren op hun site. Hanneke maakte al een digitaal rondje langs de velden en dat leverde bruikbare ideeën op.

“Als werkgroep kunnen we het niet alleen, we denken dat onze leden, vrijwilligers en ouders ook waardevolle suggesties kunnen doen. Daarom organiseren we 10 juli een meedenk-bijeenkomst over het sponsorbeleid. Hapjes en drankjes ‘on the house’, meer informatie volgt snel!”, aldus de voorzitter.