Robert Lintjes bekleedt de post Algemene Zaken in het huidige bestuur van Dunas. Hij stopt daar eind september mee. Vanaf de oprichting van Dunas zat Robert in het bestuur. Hij is op allerlei manieren actief binnen Dunas en dat blijft zo. Maar ‘Algemene Zaken’ is vacant. Robert vertelt wat dat inhoudt.

“Ik neem een sabbatical”, zegt Robert als we hem spreken over het stoppen in het bestuur van Dunas. Hij heeft zin in meer tijd voor film, theater en lezen. “Ik ben afgelopen weekend ook gestopt als trainer/coach (van Dunas 6).” Op donderdag blijft Robert wel de KombiFit training geven en op zaterdagen zal hij net als nu rondlopen om wat er maar nodig is te regelen. Kortom, Robert is niet weg.

Het bestuurswerk kost Robert gemiddeld vier uur per week. “Ik onderhoud contact met alle commissies, vooral met de kantine- en activiteitencommissie. Op dit moment zijn de commissies goed bemenst en loopt het allemaal lekker. Ze opereren allemaal heel zelfstandig en doen fantastisch werk. Als ze me nodig hebben, ben ik er maar dat komt in de praktijk nu niet zoveel voor."

Ik sta ook aan de lat voor incidenten zoals de overlast die we nu af en toe op ons terrein ervaren van spelers en bezoekers van voetbalvereniging HBS die van het naastgelegen voetbalveld gebruik maken. Corona was wel iets meer dan een incident, we moesten creatief zijn, het coronabeleid vertalen naar onze vereniging, continu improviseren. Dat was niet altijd gemakkelijk, zeker omdat we toen net bestonden.

In mijn pakket zit ook het Verenigingswerk, de inzet van vrijwilligers. Met de structuur van Verenigingscoördinatoren hebben we nu een mooi netwerk gevormd om dit verder te ondersteunen.

“Het meeste plezier in mijn bestuursfunctie heb ik altijd in het samenwerken met elkaar. Binnen het bestuur en met de commissies. Daar gaat al vanaf het begin zoveel plezier, ambitie en energie vanuit. Mijn opvolger gaat daar zeker ook profijt van hebben. Korfbal is teamwork, besturen ook!

We zijn op zoek naar iemand die het leuk vindt mijn taak in het bestuur over te nemen. Dus heb je vier uur per week, vind je het leuk om binnen de vereniging contacten te onderhouden en het commissiewerk te ondersteunen, of wil je weten wat dit nou voor jou betekent, laat het dan weten via bestuur.algemenezaken@dunas-korfbal.nl of spreek me even op het veld aan.”