Afgelopen zaterdag, 22 juni, was het zover: niet alleen onze jeugdleden stonden op het veld, dit keer deden de ouders ook mee! De ouder-kindwedstrijden stonden namelijk op het programma. Het werd een heerlijke zonnige dag, waarbij er veel werd gelachen en het plezier niet te missen was.

Om 10.00 uur was het tijd voor de F-jes, E-tjes en hun ouders om het spits af te bijten. Met zes teams op drie veldjes was het een gezellige boel. De ouders kwamen erachter hoe hard onze F-jes en E-tjes moeten werken in een wedstrijd, want dat telkens van de ene kant naar de andere kant van het veld rennen kost toch aardig wat energie! Vervolgens was het tijd voor de D-teams, waarbij de teams nog werden aangevuld door een aantal enthousiaste E-tjes en hun ouders. De doelpunten kwamen in het begin nog niet op gang, maar dat drukte het plezier zeker niet. Daarnaast lieten de ouders zien goed op te letten als zij naar de wedstrijden kijken, want de aangeef kwam ook weleens voorbij en dat zorgde voor mooie acties tussen ouders en kids! De C-teams waren de volgende teams die met hun ouders op het veld mochten staan. “Wat doe je, pap?” of “Duimen achter de bal, mam” waren mooie opmerkingen die de C-tjes met een lach op hun gezicht maakten. Tot slot mochten de A- en B-teams samen met hun ouders aantreden, waarbij de A- en B-tjes zichtbaar veel plezier hadden met hun ouders. De beslissingen van de scheidsrechter om af en toe wat strafworpen en vrije ballen te geven droegen daar zeker aan bij!

Helaas kwamen niet alle ouders ongeschonden uit de strijd, want Rosalind en Gerard moesten het veld vroegtijdig verlaten vanwege blessures. Hopelijk valt het mee en zijn jullie snel weer de oude!

De ouder-kindwedstrijden zorgden voor enthousiasme in het veld, maar ook na afloop van de wedstrijden werd er enthousiast met elkaar nagepraat. Het idee om vanaf het nieuwe seizoen een recreantenteam op te starten kwam dan ook al snel ter sprake! Dat gaan we natuurlijk meteen regelen. Vanaf komend seizoen zal er gedurende het veldseizoen op de vrijdag van 19.00 tot 20.00 uur een recreantentraining worden georganiseerd. Dus: ben jij een ouder die er afgelopen zaterdag bij was en vanaf komend seizoen graag mee wil trainen? Of een ouder die de ouder-kindwedstrijden heeft gemist, maar ook enthousiast wordt van het idee om mee te doen aan een korfbaltraining? Stuur dan een Whatsapp berichtje naar Jente (06-44864466). Zij voegt je toe aan de Whatsapp groep voor het recreantenteam, waarbij er later deze zomer meer informatie zal volgen. Het worden in ieder geval gezellige en relaxte trainingen, waarbij iedere ouder kan en mag aansluiten!

Tot slot veel dank namens DUN-AC aan de kantinecommissie die ervoor zorgde dat iedereen na afloop een welverdiend drankje bij de bar kon halen en voor zowel lekkere hapjes als broodjes had gezorgd. Ook veel dank aan Robert, Kyra en Joshi die er als scheidsrechters voor zorgden dat de wedstrijdjes op een gezellige manier in goede banen werden geleid.

Al met al kijkt DUN-AC op een mooie activiteit als seizoensafsluiter terug. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Foto’s van de ouder-kindwedstrijden zijn te vinden op onze besloten Facebookpagina.