14! Een speciaal getal in de sport, want onze beste voetballer ooit, Johan Cruijff, droeg rugnummer 14. Ter nagedachtenis aan hem zijn er in de wereld al heel wat Cruijff-courts met nr. 14 aangelegd om kinderen aan te moedigen meer te gaan bewegen.
Op 14 september speelden zowel het tweede als het eerste thuis. Na een paar natte en koude dagen, was het juist op deze zaterdag weer geweldig korfbalweer. Ook de vele toeschouwers genoten van de zon en keken naar twee leuke wedstrijden.

Als eerste moest Dunas 2 aan de bak tegen Reflex 3. Het werd een spannende wedstrijd, onder leiding van de uitstekend leidende Cyril van Es. Reflex begon fel en had aanvallend heel vaak de afvang. Dat resulteerde in een spervuur aan schoten op de korf van Dunas, maar Reflex schoot gelukkig niet zuiver genoeg. Dunas had veel minder schotkansen, want Reflex had ook verdedigend vaak de afvang. Omdat Dunas veel trefzekerder was dan Reflex, kwam het, tegen de verhouding in, wel op een 5-1 voorsprong. Reflex wist de ruststand nog op 5-3 te brengen.

Na de rust was Dunas feller. Lange tijd wist Dunas de marge op drie a vier te houden, maar de laatste tien minuten zette Reflex aan en zo kwamen zij vlak voor tijd zelfs op een 12-14 voorsprong. Dunas rechtte nog één keer de rug en bracht de stand op 14-14, een terechte eindstand waar beide ploegen vrede mee hadden. Doelpuntenmakers: Annabel, Olivier, Lisa en Yeshe (1), Quinten (2) en Niek en Justin (4).

Het eerste team speelde tegen OZC (Overkanters Zuiden Combinatie) uit Rotterdam. De spelertjes van de F1 liepen samen op met het eerste om zich voor te stellen aan het publiek. De wedstrijd stond onder leiding van de ervaren Leo Wesseling.

Beide teams hadden het verdedigend goed voor elkaar. Zowel bij OZC als bij Dunas kwam het gevaar vooral van de dames. Zo namen de dames van OZC voor rust vier van de vijf doelpunten voor hun rekening. Ook de Dunasdames lieten zich gelden: Zij scoorden vijf van de zes keer en zorgden voor een ruststand van 6-5.

Ook na de rust bleven de dames de korf vinden. Bij OZC kwamen ook de heren op schot, maar de Dunasheren beleefden een mindere dag.  De wedstrijd bleef gelijk opgaan en net als bij het tweede leek de wedstrijd kort voor tijd in het voordeel van de tegenstander uit te pakken, het werd 13-14. Met nog ruim twee minuten te gaan scoorde Elmo de gelijkmaker. Dunas kreeg in de laatste minuut nog een prachtige kans op de winnende, maar de bal rolde irritant langzaam net weer uit de korf. Dus net als bij het tweede werd de eindstand 14-14 en met die uitslag konden beide ploegen leven. Doelpuntenmakers: Amélie, Quinten en Yeshe (1), Jante en Elmo (2), Lisa (3) en Susan (4).

Zaterdag 21-9  speelt het tweede om 15.00 uur uit tegen De Meervogels (Zoetermeer) en het eerste speelt om 16.00 uur uit tegen NIO in Rotterdam. Supporters zijn welkom.