Zaterdag 21 september, de laatste dag van de zomer, was een prachtige dag met hoge temperaturen en nauwelijks wind. Dunas ging op bezoek bij NIO (Na Inspanning Ontspanning) in Rotterdam.

Sanne, Leonie en Tijmen waren als reserve meegenomen en de helaas langdurig geblesseerde Manou was er ook bij om het team aan te moedigen. Het team zat voor de wedstrijd zeer ontspannen op het terras van NIO. Het zag er onder die stralende zon niet naar uit dat Dunas zich ook nog wilde gaan inspannen, maar dat bleek een misvatting.

Want Dunas ging voortvarend van start. Het eerste schot kwam van Susan en dat was meteen raak. Een slimme doorloop van een NIO-dame zorgde voor de gelijkmaker. Dunas legde, ondanks de warmte, veel energie in de wedstrijd. Door scores van Yeshe (3x), Lisa en Hugo stond al snel een stand van 2-6 op het scorebord. NIO gaf goed partij, maar had een beetje pech in de afronding. Via Elmo, een benutte stip van de voor elke bal knokkende Amélie en Quinten  werd het 5-9. Topschutter in de eerste helft was Yeshe, die zijn 4e maakte en Quinten bracht de ruststand op 6-11.

Ook in het begin van de tweede helft leverde Dunas veel inspanning. Hugo, Elmo en Yeshe brachten de stand in no-time naar 6-14.   “Wedstrijd gespeeld” zullen een paar spelers hebben gedacht, want het spel van Dunas kakte ineens in en NIO begon er weer in te geloven. Bij de stand van 9-14 pakten de coaches Richard en Jeffrey een time-out om de spelers weer even op scherp te zetten. Dat hielp, want Dunas greep het initiatief terug. Elmo werd de ster van de tweede helft, waarin hij vier keer scoorde uit 10 schoten. Kevin, Tijmen en Leonie kwamen in het veld voor Amélie, Yeshe en Hugo. Quinten en Susan scoorden nog, waardoor de eindstand 12-19 werd. De hoogste tijd voor spelers, coaches en publiek om zeer tevreden te ontspannen.

En waar de doelpunten vorige week vooral van de dames kwamen, waren het nu de heren die op schot waren. Doelpuntenmakers: Amélie en Lisa (1), Susan en Hugo (2), Quinten (3) en Elmo en Yeshe (5).

Aanstaande zaterdag is om 15.00 uur de thuiswedstrijd tegen Thor. We rekenen natuurlijk weer op een enthousiast publiek.