Na de versoepeling van de coronamaatregelen per 1 juli jl. is de kantine weer open. Papa’s, mama’s, opa’s, oma’s, kennissen, familie, iedereen is welkom in de kantine en langs het veld!

Aanstaande zaterdag zijn er in de ochtend oefenwedstrijdjes voor de jeugd en in de middag is er voor de A-, B- en C-jeugd en de senioren het Schutterstoernooi. Er gelden echter nog steeds een aantal beperkingen.

Afgezien van de gezondheidsafwegingen die iedereen zelf moet maken, is Dunas als sportvereniging verantwoordelijk voor het bewaken van 1,5 meter-maatregel in de kantine, op het terras en op het veld. Wordt de afstand niet bewaard en is er groepsvorming dan kan dat Dunas bij controle een enorme boete ter grootte van €4.000,00 kosten. Neem daarom onderstaande punten aandachtig door en neem deze op het Stokroosveld in acht.

De basis is en blijft:

• Gebruik je gezond verstand.
  • Blijf bij klachten thuis en laat je zo snel mogelijk testen.
  • Was je handen regelmatig met water en zeep.
  • Schud geen handen.

1,5 meter afstand

Het belangrijkste aandachtspunt voor degenen die het veld bezoeken, is dat onderling afstand van 1,5 meter wordt gehouden. Buiten de kunstgrasvelden houden we 1,5 meter afstand. Alleen tijdens het spelen van het toernooi, op het kunstgras, is het toegestaan om de voorwaarde van 1,5 meter los te laten, mits het spelelement daartoe aanleiding geeft. Zodra je het speelveld hebt verlaten, houd je weer 1,5 meter aan. Dat geldt op het terrein, in de kantine én de toiletten.

1,5 meter geldt niet

• Indien uit het zelfde huishouden.
  • Voor jeugd t/m 17 jaar onderling. De leiding houdt wél afstand, tenzij spelsituatie anders verlangt.
  • Voor jeugd t/m 12 jaar. Ook de leiding hoeft geen afstand te houden.

Toegang en verlaten speelveld (Schutterstoernooi)

Tijdens het Schutterstoernooi is de toegang tot het speelveld bij het terras van de oude Dubbel Zes-kantine en bij de materiaalhokken van Futura. Je verlaat beide velden bij de grote hekken achterin aan het middenpad. Verlaat na de wedstrijd het kunstgrasveld.

Looprichtingen

Er zijn geen looprichtingen rondom de kantines en de kunstgrasvelden. Houd wel rechts! Er staan pijlen op de grond.

Toiletten

De toiletten zijn voor de heren open in de oude Dubbel Zes-kantine. De toiletten zijn voor de dames in de oude Futura-kantine beschikbaar. De toiletten zijn alleen vanaf buiten bereikbaar en maximaal 2 gebruikers tegelijk binnen.

Kantine

Omdat de ‘Dubbel Zes’-kantine nog volop wordt verbouwd, is de oude Futura-kantine open voor eten en drinken. De in- en uitgang is aan terraszijde. Volg de belijning als je iets te eten of te drinken wilt halen.

Eten en drinken

Er is koffie, thee, fris en zelfs een broodje of snack verkrijgbaar. De voorraden zijn beperkt en het assortiment is niet zo volledig als je wellicht gewend bent. Ook achter de bar en in de keuken geldt 1,5 meter afstand; houd er dus ook rekening mee dat het langer kan duren. Betaal alleen met de pinpas!

Stoelen en tafels in de kantine

Het aantal tafels en stoelen in de kantine is vanwege de 1,5 meter-maatregel beperkt. Verplaats geen tafels en stoelen. Als er geen zitplaatsen meer in de kantine zijn, ga dan weer naar buiten. Het is niet de bedoeling dat je in de kantine blijft staan.

Zitplaatsen buiten

De zitplaatsen aan de picknicktafels en op de banken zijn beperkt door zwart-geel lint.

Niet schreeuwen

Geforceerd stemgebruik, zoals schreeuwen, is op of langs het veld niet toegestaan.

Corona-coördinatoren

Er zijn de hele dag corona-coördinatoren op het veld aanwezig. Stel gerust jouw vraag, maar volg ook eventuele aanwijzingen op.