Korfbal is een gemengde teamsport. Het is een echte familie sport; voor jongens en meisjes van jong tot oud. Lijkt het je leuk om lid te worden? Je mag van ons 6 weken gratis meetrainen, dan kun je kijken of de sport bij je past en of je je thuis voelt bij Dunas. Kinderen tot en met 6 jaar kunnen mee doen met de Kangoeroe Klup.

Wil je vervolgens lid worden? Vul het inschrijfformulier in en mail dat naar ledenadministratie@dunas-korfbal.nl. We nemen dan contact met je op. Ook vragen die je hebt, kun je per mail aan ons stellen. Hieronder wat algemene informatie over de sport, de kosten en de verschillende lidmaatschappen.

Wat is korfbal?

Korfbal wordt gespeeld door 4 jongens en 4 meisjes per team. Het veld is verdeeld in twee vakken: in het ene vak probeert het ene team te scoren, in het andere vak probeert het andere team te scoren. In elk vak spelen 2 jongens en 2 meisjes. Iedereen heeft een persoonlijke tegenstander. Een jongen mag geen meisje verdedigen en een meisje mag geen jongeren verdedigen.

Korfbal is een sport die je samen moet spelen. Lopen of dribbelen met de bal is niet toegestaan. Overspelen door de bal over te gooien en goed vrij lopen zijn daarom belangrijke onderdelen in het spel. Het is een echte teamsport dit houdt ook in dat er op je gerekend wordt.

Korfbal wordt buiten op kunstgras en/of natuurgras gespeeld en getraind, in de wintermaanden spelen en trainen we binnen in verschillende sporthallen en/of gymzalen. Een veld seizoen loopt van augustus t/m oktober en van maart t/m mei-juni.

Op de site van de KNKV, kun je nog veel meer algemene informatie vinden over korfbal, de spelregels, indelingen ect.

Contributie

Voor 2023 – 2024 geldt de volgende contributie. Deze wordt bij voorkeur in 2 termijnen per automatische incasso betaald. Bij automatische incasso wordt een korting van € 10,- verleend.

contributie 2023-2024

€ 50,-

€ 53,-

€ 26,50

* kinderen van 6 jaar die nog bij de kangoeroes trainen krijgen een korting en zullen de kangoeroe contributie betalen.

Houders van de Ooievaarspas kunnen 50% tot wel 100% korting krijgen op de contributie. Neem hiervoor contact op met de secretaris op secretaris@dunas-korfbal.nl.

Informatieboekje

Speciaal voor de, met name de nieuwe, leden verschijnt er ieder seizoen een informatieboekje. Nieuwe leden ontvangen hem tegelijk met hun wedstrijdshirt.
Online kun je het informatieboekje hier vinden.

Lidmaatschap opzeggen

Heb je besloten dat je niet meer wil korfballen bij Dunas, dan dien je je lidmaatschap op te zeggen uiterlijk vóór 1 mei. Deze datum is vastgesteld, omdat ieder jaar rond die tijd de beschikbaarheid van leden voor de indeling van de teams nodig is. Deze moeten namelijk voor het volgend seizoen bij de korfbalbond worden ingediend. Bij een te late opzegging zijn wij als vereniging bondskosten voor het betreffende lid verschuldigd voor het gehele nieuwe seizoen en dat geldt voor alle leden. Daarom is iedereen die pas na 1 mei zijn/haar lidmaatschap opzegt, contributie verschuldigd voor het gehele volgende verenigingsjaar. Het lidmaatschap van de Kangoeroe Klup is halfjaarlijks (per 1 mei of 30 november) opzegbaar.

Officieël opzeggen, graag met vermelding van de reden, kan per e-mail bij de secretaris op secretaris@dunas-korfbal.nl. Tevens kun je zelf bij je trainers en teamgenoten je vertrek aangeven. Misschien wil je wel lid blijven om Dunas te blijven steunen, maar niet meer spelen. Dan kun je aangeven dat je niet-spelend lid (€67,-) of donateur (€53,-) wil worden. Dan blijf je ook gewoon de nieuwsbrief ontvangen.