Een tijdje geleden hebben we binnen Dunas de term ‘ Dunas DNA’ gelanceerd. Een nieuwe manier van werken en spelen om de cultuur en het korfbalspel naar een hoger plan te tillen. Plezier blijft voorop staan, daarnaast investeren we in goed spel en steeds betere prestaties. Alle artikelen over Dunas DNA staan sinds kort bij elkaar op de website, aan het begin van het nieuwe seizoen zetten we de vier onderdelen van Dunas DNA nog eens voor je op een rij.

Uitdragen en omarmen als vereniging

Dunas is een lerende, sfeervolle en gezellige vereniging. Alle (jeugd)leden bieden we de mogelijkheid zich te ontwikkelen tot volwaardige korfballer en actief lid te zijn van de vereniging. Bij Dunas heeft iedereen plezier in het korfbal en plezier in het lid zijn, van Dunas. Je kunt bij Dunas terecht voor breedtesport, maar ook voor wedstrijdsport waar presteren het motto is. Plezier en presteren gaan altijd hand in hand, bij zowel breedtesport als wedstrijdsport. We staan voor dynamisch en modern korfbal, waarbij iedere speler alle facetten van het spel kan aanleren.

Gezamenlijk gevoel versterken en creëren

We willen het verenigingsgevoel nog meer versterken. Door van de thuiswedstrijden van het eerste een feestje te maken. Door breedtesport en wedstrijdsport te verbinden. Door gezamenlijke activiteiten te organiseren, zoals de vrijdagavondmaaltijd of het jaarlijkse kamp. Kortom: door het ‘wij-gevoel’ te omarmen en te versterken!

Ons korfbalspel verbeteren en moderniseren

We willen uitdagende trainingen aanbieden voor zowel breedtesport als prestatiesport met spelvormen die onze aanvals- en verdedigingsprincipes faciliteren. We hebben daarvoor o.a. een Dunas Academie waar alle Dunas-trainers voorbeelden kunnen vinden van spelvormen en oefeningen die zij in hun trainingen kunnen toepassen. We willen daarnaast investeren in een volwaardige en brede selectie in alle leeftijdscategorieën.

Ruimte voor ontwikkelen van talent van spelers binnen Dunas

Iedere speler heeft zijn of haar eigen talent. We bieden spelers de kans om hun talenten verder te ontwikkelen. Zodat we spelers kunnen blijven binden aan en motiveren voor onze vereniging. Een eenduidig spel in alle leeftijdscategorieën helpt daarbij, zodat datgene dat we doorontwikkelen ook mooi aansluit bij het korfbalspel dat we vanuit Dunas ambiëren.

Heb je vragen over het Dunas DNA? Schiet Richard, Bart, Cyril of Lenneke even aan of mail naar lennekewolswinkel@hotmail.com.