De Jeugd Technische Commissie (JTC) is op zoek naar versterking! We zoeken een aantal mensen die ons willen helpen bij onze taken.

Wil je ons bijvoorbeeld helpen als coach/trainer of als wedstrijd coördinator? Laat het dan weten aan Sandor Post, via scfpost@gmail.com. Zodat we met volledige bezetting kunnen starten met de competitie na de zomer! Hieronder lees je wat we nog zoeken!

Wat doet de JTC?

Onze taken zijn erop gericht om alle leden te laten korfballen. Zo maken we de teamindeling en het trainingsschema. We zorgen dat elke week de teams compleet bij de wedstrijden verschijnen. We regelen scheidsrechters voor de thuiswedstrijden en werven trainers/coaches voor alle jeugdteams. Daarnaast zorgen we bijvoorbeeld ook dat er voldoende zaalruimte gehuurd wordt opdat elk team kan trainen en spelen.

Dunas bestaat uit 6 seniorenteams en 16 jeugdteams! Dat betekent een hele organisatie. En dus kunnen we nog wel wat hulp gebruiken. Hieronder staat een aantal taken beschreven, waar we JOUW hulp bij kunnen gebruiken. Lijkt één van de taken (of meerdere) je interessant, neem dan contact op via scfpost@gmail.com. Ook met vragen kun je bij Sandor Post of andere commissieleden terecht.

We zijn op zoek naar

Trainer/coach Dunas 2

Dunas 2 traint op dinsdag samen met Dunas 1 onder leiding van de trainer/coach van Dunas 1. Als trainer/coach van Dunas 2 verzorg je op donderdag de training zelfstandig en coach je op zaterdag dit team. Je hebt nauw overleg met de trainer/coach van het 1e. Naast kennis van het korfbalspel verwachten we dat je een teamspeler bent en van dit team een eenheid kan maken.

Trainer/coach Dunas C1

De C1 is een talentvol team met kinderen tussen de 11 en 13 jaar. Zij trainen 2x per week en spelen op zaterdag de wedstrijden. Als trainer/coach enthousiasmeer je de kinderen en zorg je dat ze als team samenspelen. Onderhouden van techniek en aanleren van meer tactische vaardigheden is belangrijk.

Indien je beschikbare tijd beperkt is, is het ook mogelijk om 1x training te geven en te coachen.

Teambegeleider Dunas 1

Als teambegeleider mag je bij de wedstrijden op de spelersbank plaatsnemen naast de coach. Tijdens de wedstrijden heb je een aantal administratieve taken en zorg je bijvoorbeeld dat er voldoende water langs de lijn staat. Rondom de wedstrijden regel je onder andere dat de shirts aanwezig zijn en het vervoer bij uitwedstrijden.

Wedstrijdsecretaris Jeugd

Lisa van der Geugten is op dit moment de wedstrijdsecretaris. Wie komt haar helpen?

Een wedstrijdsecretaris regelt dat teams compleet aan een wedstrijd  kunnen beginnen. Wekelijks wordt het programma op de site geplaatst inclusief verzameltijd, eventuele vervoerders en alle spelers en reserves. Je bent het afbeladres van een aantal teams en zorgt in overleg met de JTC voor vervangers. We hebben de 16 jeugdteams die we willen verdelen over 2 wedstrijdsecretarissen( A-B-C  = 7 teams en D-E-F = 9 teams). De 2 wedstrijdsecretarissen hebben nauw overleg met elkaar.

Bij deze functie is het ook mogelijk een deel van het jaar deze taak uit te voeren, bijvoorbeeld alleen tijdens het veldseizoen (september/oktober en april/mei/juni) of zaalseizoen (november t/m maart)

Scheidsrechtercoördinator

Thuiswedstrijden van de senioren 4, 5 en 6 en alle jeugdteams van Dunas moeten worden gefloten door iemand van de eigen vereniging. Als scheidsrechtercoördinator voorzie je deze wedstrijden van een scheidsrechters. Hierbij houd je rekening met het spelniveau van de teams, de ervaring van de scheidsrechter en het programma van de scheidsrechter (zoals eigen wedstrijd spelen/coachen).