De kantine van SV Dunas is weer open. Hoewel bijna alles weer mag, blijft de regel van kracht dat iedereen vanaf 18 jaar anderhalve meter afstand tot elkaar moet houden, zowel onderling als naar personen jonger dan 18 jaar. Om ervoor te zorgen dat iedereen (leden, gasten, bezoekers) hier 1.5 meter afstand van elkaar kan houden, is een aantal maatregelen genomen. Buiten en bij de velden hangen borden met alle coronarichtlijnen.

De maatregelen beperken het gebruik van de kantine en dat betekent dat mensen vooral buiten zijn. Toeschouwers moeten daarom rekening houden met de weersvoorspellingen en neem bij eventuele neerslag een regenjack of paraplu mee. Bij slecht weer is het NIET mogelijk om in de kantine te schuilen!

Verder blijven de volgende basisregels van kracht:

• Blijf bij (ook milde) klachten thuis en laat je testen
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar
  • Was vaker je handen, hoest en nies in je elleboog
  • Vermijd drukte (ga weg als het te druk is)

Kleedkamers:
In de kleedkamers gelden de volgende regels:

• Maximaal 4 personen > 18 jaar in de kleedkamer
  • Maximaal twee mensen > 18 jaar mogen tegelijk in de douches
  • Geen teambesprekingen met mensen > 18 jaar in de kleedkamers
  • Laat geen spullen achter in de kleedkamer

Wedstrijden:
Bij de wedstrijden gelden de volgende regels:

• Schud geen handen maar wens elkaar wel veel succes en plezier en beperk ‘high five’s’
  • Maximaal 3 personen in de dug-outs. Er staan maximaal 2 stoelen voor de coach(es) en 4 stoelen voor overige reserves/begeleiding langs de lijn aan zijde dug-out
  • Achter het hek aan zijde dug-out is bij wedstrijden van Dunas 1 en 2 ruimte gereserveerd voor overige reserves/begeleiding
  • Gebruik eigen bidons
  • Roepen en stem verheffen langs de lijn is niet toegestaan, coaches dienen dit ook te beperken

Uitwedstrijden:
Voor uitwedstrijden het verzoek om vooraf de coronamaatregels van de andere clubs te raadplegen en deze te respecteren.
Voor het vervoer naar uitwedstrijden geldt het volgende dringende advies:

• Personen >13 jaar dragen een mondkapje indien ze met mensen uit een ander huishouden in een auto zitten (op de heen- en terugweg een schoon mondkapje)
  • Maximaal 2 personen >18 jaar op de achterbank

Kantine:
In de kantine zijn de volgende maatregelen genomen:

• Er zijn looprichtingen in de kantine, waarbij bezoekers aan de kant van de toiletten binnengaan en aan de kant van het terras de kantine verlaten. De looproute is aangegeven met bordjes en/of pijlen.
  • Bij de ingangen van de kantine en de velden staan desinfectiepompjes.
  • Staan in de kantine is alleen toegestaan als je een bestelling doet. Daarna moet je aan een tafel gaan zitten of de kantine verlaten.
  • Mensen die aan één van de tafels zitten, wordt gevraagd een aanwezigheidsformulier in te vullen.
  • Aan de familietafels kunnen alleen mensen uit één huishouden bij elkaar zitten.
  • Tafels en stoelen (krukken aan de hoge tafels) worden niet verplaatst.
  • Achter de bar staan maximaal twee mensen, in de keuken staat één persoon.
  • Er kan alleen gepind worden.
  • Op drukke dagen is er een uitgifte buiten. Hier kan je met je betaalbewijs de drankjes ophalen. Op die dagen kunnen er geen barbonnen gemaakt worden.
  • Heb je iets te eten besteld, dan kun je dit achter de kantine bij het keukenraam ophalen.

Het bestuur heeft besloten bovenstaande regels toe te passen en handelt daarmee in lijn van de protocollen van RIVM,  NOC*NSF en KHN, maar doet een nadrukkelijk beroep op de verantwoordelijkheid van alle leden en bezoekers. Houden we ons hier niet aan, dun kunnen we als vereniging een boete krijgen van 4.000 euro en in het ergste geval wordt de vergunning ingetrokken.

Het bestuur van SV Dunas