Labels: E1

Zaterdagochtend 5 september 2020 begon de eerste wedstrijd van Dunas E1. In het verre Maasland nam ons team het op tegen ODO E2. Het veld lag er prima bij, het team was compleet, iedereen was op tijd, de zon scheen en Siro (vader van Benthe) nam de coaching op zich. De trainsters Jasmijn en Milou speelden ook rond het moment dat de eerste wedstrijd van Dunas E1 zou beginnen, dus zij konden er helaas niet bij zijn.

De eerste twee keer 10 minuten speelden Beau, Liz, Roos en Benthe. Het spel ging vlot op en neer en al snel scoorde ODO: 1-0. Dunas liet het hoofd niet hangen en ging op zoek naar de gelijkmaker. De bal ging regelmatig razendsnel van hand tot hand rond de korf van ODO, waarbij alle vier de bal strak aangooiden en vingen. De 1-1 kon niet uitblijven en Beau was de speler die de bal van achter de korf binnenschoot.

De tegenstander was de tweede 10 minuten niet beter, maar Dunas gaf te veel ruimte aan ODO (met 5 tegendoelpunten als gevolg) en miste zelf precisie in de afronding. De stand na 20 minuten was daardoor 6-1. De fans van Dunas E1 (vader Dorian, moeder Beau, moeder Roos, vader en moeder Liz) hadden het gevoel dat dit niet helemaal nodig was.

Na een korte pauze begon het 3e kwart van de wedstrijd. Liz en Beau werden vervangen door Rosemin en Dorian. Ook in deze opstelling bleek Dunas gewaagd aan ODO. Met als resultaat dat de tussenstand naar 7-1 ging, omdat zowel ODO als Dunas strikt verdedigden en enkele kansen misten. Alleen ODO scoorde nog een keer.

Het 4e kwart was eigenlijk hetzelfde als het 3e kwart. Er werd flink gelopen, aangeboden, goed gegooid en gevangen, maar steeds was daar de verdediger. En was er een scoringskans, dan ketste de bal via de bovenrand van de korf weer het veld in. Af en toe was het ook wel pech hebben. Na een vlotte counter scoorde ODO nog een laatste keer: 8-1.

De conclusie kan worden getrokken dat DUNAS E1 een leuk team is, dat al prima samenspeelt en regelmatig een zeer vlotte aanval laat zien aan het publiek. Een tegenstander als ODO E2 is te verslaan door DUNAS E1. Maar daarvoor zullen meer kansen moeten worden verzilverd. De eindstand van 8-1 is helaas een geflatteerde eindstand, die geenszins het wedstrijdbeeld weergeeft.