Labels: D2

Na een lange rit vanaf Het stokroosveld door de polders langs de kassen in het Westland en een stukje A20 kwam de D3 aan bij de rand van het Westland om te spelen tegen de D2 van ODO. Na een warming-up in het bewolkte Maasland brak bij het eerste fluitsignaal het eerste zonnetje door en konden we beginnen aan de eerste wedstrijd van het seizoen.

De kansen gingen over en weer en zeker bij Dunas draaide de bal lekker rond maar bleven de kansen, van onder andere Anna, Linde en Elias, nog zonder punten. Terwijl ODO bij de eerste kans meteen raak schoot, 1-0. Niet veel later onderschepte Elias een aanval van ODO en via Kalle naar Jenna en Sem kreeg Jelle de bal vlakbij de korf en die aarzelde geen seconde en maakte er 1-1 van.

Helaas ging het in de 2e helft van de wedstrijd voor ODO het zelfde als in het begin.. weinig kansen maar wel bijna alles raak schieten. Zo liepen ze al snel uit naar 3-1 en werd het als maar stiller aan de supporters kan van Dunas. Na wederom veel kansen van Dunas van Alana, Jenna en Samé  was het uiteindelijk Elias die vanaf de middellijn een hele strakke assist gaf aan Samé die ringloos in de korf schoot en de achterstand verkleinde naar 3-2. De spanning was weer volledig terug in de wedstrijd en naast bezwete Dunas hoofden, een paar prachtige onderscheppingen was er in de laatste 6 seconde nog een grote kans voor Kalle maar ging de bal helaas via de binnenkant van de kort toch weer naar buiten en werd deze wedstrijd helaas verloren, maar bleef het gevoel van een goed gespeelde wedstrijd hangen. Op naar de volgende wedstrijd!