Labels: B1

Op 5 september 2020 was het zover: de eerste officiële wedstrijd van Dunas B1, die mooie club achter de duinen.
Na de oefenwedstrijden tegen stadgenoten ALO en Achilles, was het team klaar voor de eerste competitiewedstrijd, thuis tegen Maassluis B2.

Een pittige tegenstander, zo bleek al snel, want nadat Jesper de 1-0 had gemaakt, nam Maassluis brutaal de leiding. Gelukkig maakte Maite gelijk en even later bracht Quinten Dunas opnieuw op voorsprong. Maassluis kwam weer gelijk door een stip, maar Jens scoorde al snel de 4-3. Maassluis schoot meteen daarna alweer raak en nadat Quinten vlak voor rust de 5-4 in de korf mikte, wist Maassluis in dezelfde minuut toch weer te scoren.

Het was dus 5-5 bij rust. Het was een gelijk opgaande en spannende partij en dat beloofde nog wat voor de 2e helft.

Maar nadat Maite, Quinten en Jesper in korte tijd de stand op 8-5 hadden gebracht, leek het verzet van Maassluis gebroken. Dunas was in de 2e helft duidelijk de betere partij.

Maassluis scoorde nog wel 8-6, maar Quinten en Jens bouwden de voorsprong uit naar 10-6. Uit de weinige kansen wist Maassluis nog eens te scoren. Na de 10-7 scoorden Jesper en Celeste de laatste twee doelpunten van de wedstrijd. Zo werd de eindstand 12-7, een uitstekende start van onze B1. Ook scheidsrechter Mart Veltman floot een prima wedstrijd.

Volgende week om 13.00 uur spelen we uit tegen ALO B1. Het is vlakbij, dus kom allemaal kijken naar dit leuke team.