Wat was het een geslaagd oprichtingsfeest! Lekker veel wedstrijden, en daaromheen springkussens, popcorn, overheerlijke saté en de Dunas-familie bij elkaar. Mascotte Stokkie maakte z’n eerste rondjes over het veld, de overeenkomst met de sponsor werd getekend en de wethouder Sport bracht als ceremoniële oprichtingshandeling de bal in de eerste thuiswedstrijd van Dunas 1. De zon kwam door, dat maakte het feest compleet.

Begin je dag met korfbal
Om 10 uur ’s ochtends speelden de jongste elftallen al hun wedstrijd. Daarna was er tijd om spandoeken te maken. Die kunnen we de komende tijd goed gebruiken om onze toppers aan te moedigen. Met twee grote springkussens en een popcorn kraampje hoefde de jeugd zich geen moment te vervelen.

Stokkie
Als nieuwe vereniging heb je van alles nodig, zoals een nieuw tenue, een logo, een kantine in nieuwe kleuren, etc. We misten nog een…. Mascotte! Die liet zich al een beetje zien in een filmpje vorige week. Zaterdag was hij er dan echt. Stokkie het stokstaartje! Hij liep vast een ererondje over het veld en begaf zich toen naar de fan zone. Veel Dunas-kids kregen een knuffel en de teams gingen met Stokkie op de foto.

Partnerschap met Rots en Blue
In de rust van Dunas 2 volgde een ander belangrijk moment: de ondertekening van de vijfjarige overeenkomst met sponsor Rots Professionals in HR. Petra van Leeuwen en Dunas voorzitter Bart Klijn tekenenden beide de overeenkomst en voor de sponsor was er een prachtige bos bloemen. Petra van Leeuwen: “We missen eigenlijk één letter, de T. Want ik ben ontzettend TROTS dat we hier zo met elkaar staan, als nieuwe vereniging en familie.”

Naast het onderteken van de overeenkomst met Rots werd er nog een overeenkomst getekend. Blue Sport & Workwear zal de komende vier jaar onze kleding verzorgen. Namens Blue was Ad Vermolen aanwezig. Achter de schermen is Ad met zijn team druk bezig om de webshop af te ronden, zodat iedereen binnenkort de Dunas-sokken, trainingspakken, etc. kan bestellen.

Wethouder geeft vrijwilligers een pluim
Vlak voor de start van Dunas 1 tegen Vitesse bracht wethouder Sport Hilbert Bredemijer een bezoek aan Dunas. Hij sprak zijn lof uit voor alle vrijwilligers die hebben meegeholpen deze Haagse sport en een verenging te behouden op het Stokroosveld. Toen het tijd was bracht hij de bal in het spel en na al die officiële momenten kunnen we met recht zeggen: S.V. Dunas is opgericht!

Feestje
Hoewel de uitslag daar geen aanleiding toe gaf – Dunas 1 verloor de wedstrijd – werd de dag feestelijk afgesloten op het terras. De laatste saté ging er in als koek en de zon deed de rest…. Deze dag geeft veel optimisme voor een mooie toekomst voor onze nieuwe vereniging. Niet in de laatste plaats omdat zoveel vrijwilligers deze dag mogelijk hebben gemaakt. Veel dank daarvoor!

P.S. in de besloten Facebook groep vind je snel veel meer leuke foto's van dit feest!!