De coronamaatregelen die op 4 september jl. op de site zijn gepubliceerd, zijn met ingang van maandag 21 september a.s. verscherpt. Om onze sportomgeving nog veiliger te maken, wordt onder meer het gebruik van de kantine verder beperkt. Heb je klachten of ben je positief getest? Meld het ons dan meteen zodat we maatregelen kunnen treffen. Alles is erop gericht als vereniging open te blijven!

Waarom nieuwe maatregelen?
Dat de besmettingen toenemen en alertheid nodig is, merken we ook bij Dunas. Er zijn inmiddels enkele wedstrijden afgelast, omdat teams vanwege coronaklachten niet compleet gemaakt konden worden, ook bij de tegenstanders. Ook is een speler van Dunas positief getest op corona. Deze speler is in quarantaine gegaan en de teamleden en ouders zijn meteen geïnformeerd.

Meld ons coronaklachten
Heb je klachten die wijzen op corona of ben je positief getest? Meld het ons dan direct via Sandor Post: 06-34346767 of jtc@dunas-korfbal.nl.  Een snelle melding helpt ons hierop adequaat te reageren en de juiste maatregelen te treffen. Wij informeren de teams die betrokken zijn en informeren medespelers en ouders, zodat zij extra alert kunnen zijn en zelf maatregelen kunnen nemen, indien nodig.

Wat verandert er?
De nieuwe maatregelen zijn erop gericht de omgeving om het sporten heen zo veilig mogelijk te maken, voor onze leden en ook voor familie en toeschouwers die Dunas bezoeken.

Buiten omkleden
Dat betekent onder meer dat het gebruik van de kantine fors wordt beperkt. Het uitgangspunt is dat iedereen in principe vooral buiten is. Advies aan de spelers is vooraf de weersverwachting te checken en dus voorbereid naar het veld te komen. Er kan niet langer omgekleed worden in de kantine. Hier kunnen ook geen spullen worden neergelegd. Buiten wordt hiervoor een partytent geplaatst waar sporters droog de kleding en/of schoenen kunnen wisselen en de sporttas droog kunnen achterlaten. Uiteraard geldt hier ook de 1,5 meter afstand. Alleen onder bepaalde voorwaarden kunnen de kleedkamers gebruikt worden.

Beperkingen in kantine
Er is alleen nog toegang tot de kantine om het toilet te gebruiken of iets te drinken of te eten te halen/te bestellen. Daarbij moet je de aangegeven route volgen en na ontvangst van je eten of drinken direct weer naar buiten gaan. Het is niet de bedoeling in de kantine te blijven staan.
Als het koud is of regent, kunnen toeschouwers niet in de kantine schuilen. Neem dus paraplu of regenjack mee als er slecht weer is voorspeld.

Het is in principe niet mogelijk aan de tafels te zitten. Er zijn een paar uitzonderingen: van maandag tot en met donderdag mogen de trainers in de kantine eten. Tijdens de vrijdagavondmaaltijden en in het weekend gebeurt het plaats nemen aan één van de tafels op aanwijzing van de organisatie en het barpersoneel.

Om overlast voor omwonenden te voorkomen, sluiten de kantine en het terras uiterlijk om 23.00 uur.

Handhaving
Tot slot wijzen we erop dat de overheid de controle op naleving van coronamaatregelen intensiveert en uiteraard zitten wij niet op sancties te wachten. Dus houd je aan de maatregelen. Vanuit Dunas zorgen wij ervoor dat de maatregelen optimaal zichtbaar zijn en verzoeken wij iedereen om de maatregelen op te volgen. Denk in het belang van de gezondheid van alle bezoekers van ons complex en onze vereniging en maak van onze bestuursleden of barbeheerders geen ´politie´ die anderen voortdurend op de maatregelen moeten wijzen.

Basisregels
Tot slot, de volgende basisregels blijven onverminderd van kracht:

• Houd 1,5 meter afstand van elkaar (binnen én buiten)!
  • Was vaak je handen met zeep en/of desinfectiegel.
  • Hoest en nies in je elleboog.
  • Vermijd drukte (ga ergens ander staan of als het te druk is).
  • Blijf bij (ook milde) klachten thuis en laat je testen.

In deze bijlage zetten we alle maatregelen nog een keer op een rij. Lees ze nog eens goed door! Veel dank voor je hulp

Het bestuur van SV Dunas