Vorige week kookten Helen en Petra ‘met een Indisch tintje’ een heerlijke vrijdagmaaltijd. Ze blikken samen terug op deze ‘eerste keer’ in de keuken van Dunas. Wie weet maakt het ook jou enthousiast om een keer te koken!

Daar gingen we dan. Volgens de mooie – en zeer gewaardeerde – traditie van de “Westwing” werden wij als oud-Oosterlingen uitgenodigd om eens mee te koken voor onze nieuwe club. Deze uitdaging hebben we met beide handen aangepakt.

Gelukkig heeft Helen menig korfbalkamp achter de rug en Petra een rugby verleden, waardoor we dachten: als moeders van korfballende kinderen moeten we dit aan kunnen.

Het idee begon met een Indisch vegetarisch gerecht, Tempeh. Daarna volgend allerlei wilde ideeën en bood Eva aan om te helpen – loempia’s (vega & met kip), groente, bami, nasi. Met pisang goreng als verrassing! Toen bleek er ook nog saté over van het oprichtingsfeest…zodoende was er ineens een meer dan complete maaltijd die we voor konden schotelen.

Spannend om dit te organiseren op 1,5 meter. Gelukkig was Barbara erbij met haar overzicht en ervaringsdeskundigheid. De eerste bordjes waren even wennen, maar al snel kwam er routine in de keuken en konden we een “straatje” lopen bij iedere bestelling. Leuk om te horen hoe enthousiast iedereen was, schone borden die terug kwamen en 2e ronde bestellingen.

Diep respect voor de mensen die dit elke week mogelijk maken, zowel de enthousiaste koks als Hans achter de bar en Barbara (& Eric) voor de coördinatie. Blij verrast waren we met de vrijwilligers van de afwasploeg. Wat is het fijn als je dan met elkaar de taken kunt verdelen! Top.

Voor ons vanuit de keuken was het een leuke ervaring. Na de Corona doen we het graag nog eens!