Labels: A2

Hoewel de weersvoorspellingen nogal onheilspellend waren, was het heerlijk zonnig op het veld in de bosjes van Pex. De moeder en zus van Ruben namen opnieuw de coaching van het team op zich, omdat de echte coaches zelf moesten spelen. Dank daarvoor dames!

De vorige ontmoeting met de A3 van ALO was de eerste wedstrijd van het seizoen, Dunas won toen thuis ruim met 17-5. We hoopten dus opnieuw op een mooie uitslag!

De eerste helft ging meteen goed van start, al snel stond het 2-0. ALO maakte de 1-2 met een prachtig afstandsschot van de kleinste man van het veld en zo bleef de spanning er nog even in. Dunas speelde goed, onderschepte veel ballen, pakte de meeste ballen in de afvang en konden zo gemakkelijk uitlopen naar 3-6 in de rust.

Na rust ging onze A2 meteen weer goed van start, al na een paar minuten stond het 3-8. Het tempo in de tweede helft lag nog iets hoger, er werd soepel samengespeeld en zo kon Dunas nog een aantal mooie doelpunten maken. Het hadden er minstens twee keer zoveel kunnen zijn gezien alle doelpogingen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het mooiste doelpunt van de dag was voor Tristan, die van een behoorlijke afstand de bal prachtig in de korf wist te plaatsen.

De eindstand was 5-13. Na vier gewonnen wedstrijden begint het kampioenschap in de verte te gloren, ga zo door Dunas!

Josita van de Put