Labels: E1

Zaterdag 26 september begon met een lekker zonnetje en ik had zin om vanuit de kant rustig naar de wedstrijd te kijken, maar dat kon ik wel vergeten. De ouders van Liz vroegen me het wedstrijd verslag te schrijven. En ja dat was een aanbod dat ik niet kon weigeren.

eerste kwart
Benthe, Liz, Roos en Beau begonnen met de spreekwoordelijke aftrap. De partij begon met een vliegende start. De bal vloog alle kanten op en het ging er hard aan toe. Er werd goed verdedigd, ODO had een kans maar scoort niet. ODO schiet weer...... maar deze is echt verdedigd. Er word lekker rondgespeeld. Dunas zit goed in het spel. Door ODO weer een snelle actie maar geen punt, wel een goed schot. Daarna kwam het terechte doelpunt 0-1, deze kon bijna niet uitblijven. ODO kwam gelijk weer in actie maar we hebben weer goed verdedigd. Wij hadden bal, maar door de druk bal kwam de bal uit. De tegenpartij maakt een snij actie, maar werd goed afgevangen. Dunas kon helaas geen goede aanval opzetten. Door Bente een mooi schot, helaas over. Er werd goed rondgespeeld en en kansen gemaakt. Door een doorloop en goed ingesneden werd het helaas 0-2.

tweede kwart
Bij de rust waren en 4 coaches voor de aanmoediging. Dat moet goedkomen dus :)
Een mooi schot van Dunas maar helaas mis. Door weer een Doorloop werd het 0-3. Dunas onderschepte de bal war leidde tot een schot van Rosemin. Deze was aan de zijkant verdedigend wat leidde tot een strafworp. Helaas mis. De tegenpartij had veel kansen en weer een doorloop met 0-4. Dunas laat dit niet op zich zitten en door een doorloop van Dorian, die helaas mis ging kon Liz hem afvangen en gelijk scoren 1-4. Liz leert tijdens het spel door de tegenstander en haalt deze "truc" ( later leerde ik dat Liz dit al deed ) uit maar resulteert helaas niet tot een punt. 1-5. Liz heeft veel kansen en pakt de bal goed af. Lange bal door Dorian, worden kansen gemaakt. Helaas mis, maar Dorian maakt een schot en het staat 2-5.

derde kwart
Door een lange bal van Bente kans hebben we een kans, helaas mis. de tegenpartij pakt de bal af, maar Dunas onderschept en maakt kansen voor een doorloop. Bente maak de 3-5. De bal word goed afgepakt, nee onderschept, door Dunas. Beau schiet, helaas mis maar Beau pakt zijn eigen balk en schiet en maakt het 4-6. De wedstrijd word steeds spannender, ook - of vooral, bij de ouders. Bente en Dorian weer doorloop en Bente maakt het 5-6. ODO reageert door een schot en maakt 5-7.  Dunas laat dit niet op zich zitten en maakt het gewoon gelijk met 7-7. Dunas kan goed de rust in.

vierde kwart
Tegenpatrij laat er geen gras over groeien en maakt er gelijk 7-8 van. Ze gooien nu ook verre ballen en hebben veel kansen. Aanval door dunas, maar de druk is voelbaar. Weer een stafworp voor ons, helaas geen doelpunt. Bente staat vrij en krijgt de bal. ze laat de tegenstander er rustig bijkomen, maar het duurt te lang en schiet.... 8-8. Dunas heeft goed samenspel wat tot resultaat heeft 9-8. De tegenpartij scoord... maar deze was verdedigd. Ze laten Dunas niet zomaar de wedstrijd winnen en maken het spannend. De ouders aan de kant vragen of al tijd is. en dan opeens uit het niets een maakt Roos het 10-8. De wedstrijd blijft spannend tot het eind. De spanning is te snijden. De scheids fluit af. Een Overwinning.😀😀😀 Zenuw slopende wedstrijd.

Rosemin, Dorian, Benthe, Liz, Roos en Beau, wat hebben jullie goed gespeeld en wat een leuk team zijn jullie. Ik ben benieuwd naar de volgende wedstrijd.