Afgelopen weekend mochten we in de nog jonge Dunas geschiedenis al de eerste 5 kampioenen huldigen. Op zaterdag was de B1 het allereerste team dat kampioen kon worden. Zij waren duidelijk een maatje te groot voor hun tegenstanders in de poule.

Slechts 1 wedstrijd werd met 1 punt verschil gewonnen doordat ze maar 6x scoorden, de andere wedstrijden werden 12 tot 16 doelpunten gescoord. Met een doelsaldo van 64 voor en 20 tegen en 5 overwinningen een duidelijke kampioen!

Daarna was het de beurt aan de D1. Met veel energie en enthousiasme speelt dit team de tegenstanders het veld af. Ook hier is het scorend vermogen hoog. Maar liefst 67 doelpunten gemaakt in 5 wedstrijden! Ook de wedstrijd tegen phoenix was een kat in het bakkie. Een mooie 11-1 overwinning bezorgde ook hier de 5e overwinning op rij  dus kampioen! (zie hoofdfoto van dit artikel)

De C1 speelde hun kampioenswedstrijd niet op het Dunasveld. Bij Nieuwerkerk, de nummer 2 van de poule, liet het team er geen gras over groeien wie de sterkste was. Er werd hard gewerkt en mooie doelpunten gemaakt. De afgelopen weken speelde dit team wel wat wisselvallig. Desondanks wisten ze elke week weer te winnen. Nu met 3-8 en terecht de kampioen van hun poule!

’s Middags speelde de A2 tegen Avanti. Daar waar de uitwedstrijd overtuigend werd gewonnen met 6-13, liep het deze middag niet zo soepel. Vooral verdedigend liet het team er meer door dan andere weken. En het scoren liep juist wat achter. Waar in 4 wedstrijden 64 keer gescoord werd, gingen er vandaag “maar” 9 in. Toch was het gelijke spel van 9-9 ruim voldoende om het kampioenschap binnen te halen. Gefeliciteerd A2! De medailles krijgen jullie volgende week als we het kampioenschap officieel met de ploeg vieren.

Op zondag was er ook nog een team dat zich tot kampioen mocht kronen. Dunas 5 speelde in de stormachtige wind een lastige wedstrijd tegen Alo. Werd de vorige keer maar liefst met 12 -22 gewonnen, nu bleef de stand beperkt tot 9-7. Wel een knappe overwinning en daarmee onbereikbaar voor de concurrenten. Hiermee werden zij de 1e seniorenkampioen!

En dan is de koek nog niet op. Ook Dunas C2 heeft alles nog in eigen hand om kampioen te worden. Met nog 2 wedstrijden tegen de zwakste tegenstander uit de poule voor de boeg, staan zij nu al bovenaan. Hopelijk kunnen we dinsdag 13 oktober ook hier mooie medailles uitreiken.

Daarnaast heeft Dunas D2 nog een klein kansje. Zij moeten zelf hun laatste wedstrijd winnen EN de koploper moet dan punten verspelen in hun laatste wedstrijd.