Labels: B1

Vandaag speelde Dunas B1 de thuiswedstrijd tegen buurtgenoot ALO B1. In veel opzichten was het een bijzondere wedstrijd. Dunas, de jongste korfbalclub van Nederland, speelde tegen de oudste korfbalclub van Nederland: ALO (1906).

Thuispubliek was niet welkom, maar er waren toch een paar achter-de-sloot-supporters komen opdagen. Eenmalig teambegeleider Hetty Mamarazzi legde de wedstrijd op veilige afstand vast, zodat de thuisblijf-supporters de wedstrijd live konden volgen.

Bij de uitwedstrijd had het piepjonge Dunas B1 al laten zien over een best aardig team te beschikken, maar inmiddels hebben de coaches Kevin en Victor de B1 gesmeed tot een ge-oliede meedogenloze tempomachine. ALO werd vanaf het beginsignaal van de perfect fluitende Sandor meteen onder druk gezet, met een lange bal van Sam op Quinten, die helaas net miste. Het was wel het begin van een belegering op de korf van ALO. Toch duurde het nog wel even voor de 1-0 werd gescoord door  Quinten, even later gevolgd door de 2-0 van Sam. Jesper en invalster Joy tilden de stand naar 4-0. Tussendoor probeerde ALO er wel doorheen te komen, maar de passes werden vaak onderschept, vooral Jennifer was hier heel fel in. Voor de rust maakten Quinten, Sam en Jesper hun tweede en ook Maite wist te scoren, ruststand 8-0.

Na de rust ging het bombardement op de korf van ALO door. Quinten ging bij deze stand wat trucjes uitproberen, waardoor het meer op korfballet dan op korfballen leek, maar hij wist toch de 9-0, 10-0 en 13-0 te scoren, dus het werd hem snel vergeven. Tussendoor scoorde Marijn met zijn gevreesde doorloopjes ook twee keer en ook Amelie en Jens knalden de bal een keer in de mand. Na meer dan 100 schoten op de korf van ALO werd de eindstand 15-0. Helaas geen score voor ALO, dat  wel heel sportief was en onze B1 feliciteerde met het kampioenschap.

Want zo is het: de B1 is het eerste team van Dunas in de geschiedenis dat kampioen is geworden. Laten we hopen dat er nog vele zullen volgen.