Labels: C3

Afgelopen zaterdag speelde de C3 haar tweede uitwedstrijd van het seizoen helemaal in Schiedam. De tegenstander was Nexus C1, waar we thuis nipt van verloren hadden. De heenreis was vooral erg nat en ook in Schiedam viel er nog altijd veel regen. Ondanks dat had de C3 er ook vandaag weer veel zin in.

Op het veld aangekomen werden de coaches en ouders door de Nexus-CoCo direct geïnstrueerd de 1,5 meter heel goed in de gaten te houden, want de Boa's in Schiedam schijnen erg streng te zijn.

Net als de thuiswedstrijd ging de eerste helft gelijk op. Nexus leek alleen wat feller te zijn, waardoor zij afvallende ballen vaak konden onderscheppen. Het was dan ook Nexus die de score opende. Hierna leek Dunas steeds meer in de wedstrijd te groeien. Er werd beter geplaatst, steeds beter vrijgelopen en iedereen deed zijn stinkende best. Dit leidde tot een hele mooie gelijkmaker van Dunas. Ruststand: 1-1.

Na de rust zette Dunas de stijgende lijn voort, maar helaas voor ons zette ook Nexus nog een tandje bij. Met mooie acties en een beetje geluk maakten zij de 2-1 en de 3-1, waardoor Dunas ineens tegen een achterstand aan keek. Toch liet Dunas zich niet kennen. Er werd nog harder gewerkt voor elkaar, wat uiteindelijk de 3-2 opleverde, en een heleboel mooie kansen op de 3-3. Helaas was het geluk deze wedstrijd niet aan onze zijde en werd de gelijkmaker niet meer gemaakt.

Ondanks het verlies hebben de trainers deze wedstrijd een ploeg gezien die, ondanks het slechte weer, met veel plezier aan het korfballen was en gedurende de wedstrijd steeds beter ging spelen. Er wordt steeds beter voorverdedigd, steeds beter vrijgelopen en we weten elkaar in het veld steeds beter te vinden. Ga zo door C3, dan gaan de overwinningen volgende week bij Trekvogels en anders daarna in de zaal zeker volgen.

Groetjes,
Maarten