Labels: A2

Deze wedstrijd was de kampioenswedstrijd voor Dunas. Ze hadden vorige week gelijk gespeeld, dus de A2 wilde erg graag winnen! De vorige wedstrijd dat Dunas A2 tegen Achilles A3 moest spelen werd de uitslag 21-0 voor Dunas. De spelers maakten zich dus niet heel veel zorgen voor deze wedstrijd.

Aan het begin van de wedstrijd scoorde Dunas, en Achilles scoorde daar vlak na. Als reactie op het tegendoelpunt scoorde Dunas meerdere keren. Achilles kreeg een strafworp die ze gescoord hebben. Dunas speelde heel goed, ze scoorde veel, had veel balbezit en onderschepte de bal veel. Na de eerste helft was de stand 15-2 voor Dunas.

In de tweede helft ging het wat moeizamer voor Dunas. Er werd minder vaak gescoord, en het overspelen ging ook niet even soepel. Dunas heeft deze helft maar 1 doelpunt doorgelaten. Zelf heeft Dunas ook flink wat doelpunten gemaakt.

De eindstand was 23-3. Quinten had daar 7 van gemaakt, Ruben had er 5 gemaakt, 4 door Tristan en 1 door Abigail M. De invallers van de A1 hadden er ook een aanal gescoord: Olivier en Yesse hadden allebei 3 doelpunten gemaakt.

De spelers van de A2 hadden van tevoren afgesproken om voor 30 doelpunten te gaan. Helaas is dat niet gelukt, maar ze zijn wel kampioen geworden.

Tristan van der Poll