Labels: B1

Op deze vroege zaterdagochtend speelde B1 de laatste uitwedstrijd van het veldseizoen 2020 tegen Phoenix B2. Een wedstrijd voor de statistieken, want het kampioenschap was al binnen. Toch wil je dan ook deze laatste wedstrijd winnen, dus coach Victor gaf nog wat tactische tips aan de DunaBees.

Teambegeleider Barbara maakte de aantekeningen voor het wekelijkse wedstrijdverslag van de B1, omdat er vanwege de verscherpte Coronamaatregelen slechts 4 teambegeleiders welkom waren.

Het ochtendzonnetje brak bij de start van de wedstrijd door. De tegenstander wilde zich deze keer niet snel gewonnen geven en speelde fel, vooral hun coach was fel en erg luid aanwezig.

Dunas was in de 1e helft nog niet helemaal wakker. Veel ballen werden te hard of onzuiver ingespeeld. Phoenix speelde de bal wel goed rond en wist ook het spel van Dunas te ontregelen, maar benutte de kansen niet, onder andere doordat Sam een hoge bal van Phoenix uit de lucht wist te plukken. Dunas benutte de kansen wel, met scores van Quinten (2), Jens en Marijn. Tussendoor smeet de alerte scheids met stippen, maar Phoenix miste 2 van de 3 keer, terwijl Celeste haar eerste stip wel maakte, ruststand 1-5.

Dunas startte de 2e helft goed met een vlijmscherp afstandsschot van Marijn en Phoenix scoorde de 2-6 uit alweer een stip na een ongelukkige overtreding van Quinten. De wind stak op. Daar moest Dunas even aan wennen, met als gevolg enkele plaatsfouten. Dunas kreeg een tweede stip, die werd benut door Quinten, waarna de scheids van veld wisselde. Achteraf denken we dat de verder prima leidende scheids een spookdoelpunt van Phoenix heeft gezien en dacht dat het 3-7 was geworden. Toch leuk om dat ook eens mee te maken. Amelie liet zich niet van de wijs brengen en gaf opnieuw een splijtende pass aan Marijn, die zijn derde maakte en daarmee de stand op 3-8 zette. Toen kwamen Maite en Renzo in het veld en Maite bediende meteen Jens, die met een mooie doorloop de 3-9 in de korf legde. Quinten bracht de eindstand op 3-10. Al met al was het een mooie wedstrijd om het veldseizoen 2020 mee af te sluiten. En met champagne 0.0 en chips werd het kampioenschap nog eens gevierd. En nu op naar de zaal, waar we vast meer tegenstand gaan krijgen.