Labels: C3

Afgelopen zaterdagochtend speelde C3 al weer haar laatste wedstrijd van dit veldseizoen. Voor deze wedstrijd reisden we af naar Rotterdam, waar Trekvogels C1 de tegenstander was. In de thuiswedstrijd hadden we onszelf tekort gedaan, dus de C3 was er op gebrand om het veldseizoen met een overwinning af te sluiten.

Het veld van Trekvogels is eigenlijk wel een beetje vreemd, want ook al leidt de routebeschrijving naar één van de ingangen van het juiste sportterrein, het hek was gesloten en om op de juiste plaats te komen moest er nog even omgereden of omgelopen worden. Toen uiteindelijk iedereen op de juiste plek was aangekomen konden we beginnen met de voorbereiding.

In de thuiswedstrijd kwamen we ondanks een heleboel kansen en prima doelpogingen niet verder dan een 1-1 gelijkstand. We wisten echter dat deze uitslag niet de juiste weerspiegeling van die wedstrijd was, dus de C3 was vol goede moed dat de eerste overwinning van het seizoen vandaag gepakt kon worden. Maar dat moest dan nog wel even gebeuren... Helaas moesten we Cairo deze wedstrijd missen, maar verder waren we helemaal compleet en we hadden er zin in!

In de eerste helft liet Dunas al gelijk zien dat zij de betere ploeg was. Er werd strak verdedigd, iedereen zat bovenop zijn tegenstander en veel ballen werden onderschept. In de aanval maakte Trekvogels het ons af en toe een beetje lastig, maar toen we doorhadden dat we zonder de aangeef te pakken steeds vrij konden schieten, begonnen er meer en meer kansen te komen. Het duurde dan ook niet eens heel lang voordat Dunas de 0-1 scoorde. En nog voor rust werd de 0-2 gescoord.

In de tweede helft ging Dunas C3 helemaal los. In de aanval werd de ene na de andere kans gecreëerd. Van slimme schoten en flitsende acties, tot mooie passes en hele verre afstandsschoten, de coaches en chauffeurs hebben het allemaal gezien. Nadat de 0-3 gescoord was liep Dunas steeds verder uit, totdat de prima scheidsrechter bij een stand van 0-6 affloot. De eerste overwinning van het seizoen was in de pocket.

Het is voor de coaches heel erg leuk om te zien dat de C3 na zes wedstrijdjes in dit seizoen een (h)echt team is geworden. De spelers van de C3 speelden vorig seizoen nog in diverse verschillende teams van Futura en Dubbel Zes, maar daar is eigenlijk niets meer van te zien. De sfeer tijdens trainingen en wedstrijden is erg goed en de prestaties worden steeds beter. Als we dat tijdens het zaalseizoen doorzetten wordt het voor de C3 ongetwijfeld een heel leuk en succesvol eerste seizoen bij Dunas.

Groetjes,
Maarten