Afgelopen week was “de week van de scheidsrechter”. Als vereniging hebben we hier niet veel aandacht aan besteed, maar toch willen we er alsnog even bij stilstaan. Het is een hele opgave om en wedstrijd zo te fluiten dat iedereen het naar zijn zin heeft.

Uiteraard zijn er regels die je gebruikt om een wedstrijd goed te leiden, maar helaas zien spelers in het veld of publiek langs de lijn het altijd net even anders. En er zijn altijd mensen die de regels niet goed kennen of juist denken de regels beter te weten. Als scheidsrechter moet je dus sterk in je schoenen staan om met al dit soort zaken om te gaan.

We willen dan ook iedereen bedanken die de afgelopen weken 1 of meerdere wedstrijden gefloten hebben. In totaal moesten maar liefst 60 wedstrijden van scheidsrechter worden voorzien. Wekelijks werden mensen op het laatste moment nog gevraagd de A1, het 3e of zelfs het 2e te fluiten, omdat er geen bondsscheidsrechter was aangewezen. En gelukkig is het slechts 1x voor gekomen dat de aangewezen scheidsrechter er niet was.

Dus scheidsrechters nogmaals DANK JULLIE WEL!