Labels: C2

Na een teleurstellende nederlaag van afgelopen zaterdag had de C2 op dinsdag nog één kans om kampioen te worden. De kinderen waren voor de wedstrijd gedreven om te winnen en het kampioenschap alsnog binnen te halen.

De spelers begonnen sterk aan de wedstrijd. Op de trainingen oefenen we met het aanvallende spel om goed rond te spelen en kansen te creëren. De eerste 10 minuten van de wedstrijd hadden we mooie aanvallen en goede kansen, maar de bal wilde er nog niet in. Nadat de spanning van de kampioenswedstrijd er een beetje af was, lukte het scoren wel. Al snel stonden we 2-0 voor na een korte kans en strafworp van Giovanni. Toen was het andere vak aan de beurt. Met snel rondspelen ontstonden er mooie kansen, waardoor Liene 2 doelpunten maakte.
Met een 4-0 voorsprong gingen we de rust in.

Ook na de rust ging de C2 goed door. Ze waren fel, onderschepten veel ballen in de verdediging en maakten mooie acties in de aanval. Zonder dat de coaches het hoefden te zeggen, gingen de kinderen de oefeningen die we op de training geoefend hadden toepassen. Er ontstonden kansen uit rugkanten lopen en voor de tegenstander langs naar binnen. Door doelpunten van Lorena en Kiara stond het 7-0. Helaas door wat kleine foutjes in de verdediging wist de tegenstander nog te scoren. Gelukkig ging de C2 ook door met scoren en stond er uiteindelijk een eindstand van 10-2 op het scorebord. Het kampioenschap was binnen!

De C2 heeft deze wedstrijd erg mooi spel laten zien en vooral veel fanatisme, gedrevenheid en doorzettingsvermogen getoond. De C2 heeft het veldseizoen zelfs afgesloten met een recordscore, want we hadden nog nooit meer dan 7 doelpunten in een wedstrijd gescoord!

Als coaches zijn we enorm trots op de C2 en het spel dat ze hebben laten zien dit seizoen. We zien dat de kinderen enorm gegroeid zijn en samen een heel leuk team vormen.

We hopen dat we dit kunnen voortzetten in het zaalseizoen!

Yeshe en Nima, twee trotse coaches