Op het openingsfeest maakte ik mijn debuut. Ik ging met veel kinderen op de foto, heb veel high-fives gegeven en gekeken naar Dunas 1. Ik vond dat zo leuk, dat ik bij elke thuiswedstrijd van Dunas 1 zou zijn. Toen kwamen de coronamaatregelen en mochten er geen supporters meer zijn… En later waren er helemaal geen wedstrijden meer. Wat nu?

Samen met mijn Stas (Stokkie assistent) Pascal besprak ik wat we konden doen om zoveel mogelijk Dunanezen te zien. Toen hebben wij gevraagd aan de trainers of zij het leuk vonden of wij langs zouden komen op de trainingen. Veel trainers vonden dat een goed idee, wij ook!

Op vrijdag 16 oktober waren we op het Stokroosveld te vinden. Alle D-teams en C-teams trainden, hartstikke leuk! Eerst gingen we langs de D3, daarna de D2, de D1 volgde en we eindigden bij de D4. Bij alle teams deed ik een spelletje mee en maakten we een groepsfoto. De kinderen deden het erg goed, dus ik vond het erg lastig om op hun niveau te blijven! Na de D-teams gingen we langs de C3 en C1. Nadat ik even ging mee korfballen op hun hoge niveau maakten we een groepsfoto.

Een paar weken later gingen we op donderdag 5 november de zaal in bij het jongste team: de F2. Stas Pascal kon niet en zo kwam er een tweede Stas in ons Stokkie-team: Stas Vincent. Na een aantal knuffels deed ik mee met de warming-up, omdat het het begin was van de training. We renden van lijn naar lijn en één ding wist ik zeker: het was een goede warming-up waar iedereen goed warm van werd. Na de warming-up hebben we nog een groepsfoto gemaakt en met iedereen persoonlijk een foto gemaakt.

Eén dag later, op vrijdag 6 november, ging ik met Stas Vincent langs het andere F-team: de F1. We deden tikkertje en trefbal en gingen op de foto. Hartstikke gezellig! Na de F1 gingen wij langs de E1 en E3 die samen trainden. Hier hebben we van alles gedaan: op de korf schieten, overgooien, tikkertje, rennen, sit-ups. Na al deze leuke dingen maakten we nog een groepsfoto en zwaaide ik enthousiast naar iedereen toen we weggingen.

Na al deze bezoekjes hebben Stas Pascal, Stas Vincent en ik weer even rust. Hopelijk zien we jullie snel weer. Bedankt aan alle teams dat ik mocht meetrainen! Wat zijn jullie goed en gezellig!

Groetjes, Stokkie

P.s. Er zijn ook foto’s gemaakt! Die zijn te vinden op de besloten Facebookpagina van SV Dunas.