Afgelopen zaterdag werd er voor de F- en E-kids een gezellige vriendjes- en vriendinnetjestraining georganiseerd en voor de D t/m A waren er leerzame clinics. Bij zowel de training als de clinics werd er fanatiek meegedaan en was er veel korfbalplezier!

Om 10.00 uur begonnen heel veel enthousiaste E- en F-kids met hun vriendjes aan een spelletjestraining in Zuidhaghe. Allerlei onderdelen met grote en kleine ballen, hoge en lage korven, een paraplu, tsjoek, kasten met pionnen, hoepels en noem maar op. Het was een uur lang een gezellige boel, gelukkig kwam ook de grote vriend van Ardil langs. STOKKIE! Hij probeerde ook wat ballen te mikken, bij het eindspel werd hij helaas snel afgegooid. Maar dat vonden de andere kids wel gezellig. Er waren een stuk of 12 nieuwe gezichtjes tussen Dunas shirtjes, uiteraard hopen we die snel weer te zien. Dus neem ze gerust nog eens mee!

Daarna werden de D-kids door Jeroen v.d. Berg (bedankt!!) weer even bijgeschoold in de schottechniek. Hoe staan ook alweer de handen, voeten en ellebogen en wat gebeurt er nou als je sneller gaat schieten? Met meer ballen of van verder weg. Schieten uit de benen en zelfs schieten op 1 been werd lekker geoefend. Leuk weer even een training van iemand anders met veel tips en trucs.

De C, B en A zijn deze zaterdag getraind door, jawel, onze eigen hoofdtrainer/coach Dennis (ook bedankt!). Best even spannend zo’n andere trainer. Hoe gaat het dan bij het volwassen korfbal? Eens een andere manier van trainen, begeleid door eigen trainers, heeft ook weer nieuwe inzichten gegeven.

Doel van deze zaterdag was om weer lekker te kunnen korfballen en plezier te maken. Helaas weten we nog niet wanneer de competitiewedstrijden weer beginnen. We weten wel dat we tot die tijd ons best willen blijven doen om alle kinderen te blijven motiveren en uitdagen om korfbal bij Dunas levend te houden. Juist nu in deze tijd is sportbeleving en sociale contacten zo belangrijk voor iedereen. Helaas zien we ouders nu in deze tijd ook minder. We hopen wel dat iedereen toch sportief en fanatiek betrokken blijft bij de sport. Zo is blijven trainen belangrijk om te blijven leren en ontwikkelen. Graag zien we alle kinderen vanaf de E twee keer per week komen trainen. De zaal is immers gehuurd en ook de enthousiaste trainers staan er elke week weer klaar voor. Misschien starten de wedstrijden wel in januari en dan willen we natuurlijk weer kunnen knallen in wedstrijden. Conditie en vaardigheden, niveau en plezier op peil houden vinden we bij Dunas deze periode erg belangrijk.

De komende twee zaterdagen zijn er nog activiteiten, houd de app en website in de gaten! Dan gaan we hopen dat in januari de competitie weer begint.

Foto's van de vriendjes- en vriendinnetjestraining en de clinics zijn te vinden op onze besloten Facebookpagina.