Tijdens de ALV werd aangegeven dat, in verband met Covid-19, de zaalcompetitie nog steeds niet van start kan gaan en dat dit waarschijnlijk pas op 9 januari mogelijk wordt.
Maar wat betekent een latere start nu voor de competitie. Deze vraag werd al in een vroegtijdig stadium door het KNKV beantwoord met een routekaart voor de zaalcompetitie.

Uitgangspunt voor deze routekaart is het competitieschema dat in het voorjaar voor het daaropvolgende seizoen wordt gepubliceerd. In het competitieschema wordt aangegeven welke weekenden als competitieweekenden zijn aangemerkt, welke als inhaal- en welke als vrije weekenden. Deze is te hier vinden.

Volgens dit schema, zou de competitie in de zaal starten op 21 november 2020, maar dat is zoals bekend niet mogelijk. In de routekaart staat aangegeven wat de consequentie is wanneer de competitie pas kan starten op de gegeven datum. Wanneer nu de competitie werkelijk zal starten op 9 januari betekent dit, dat veel wedstrijden in de inhaal weekenden zullen worden vastgesteld.

Wanneer dit een week later pas mogelijk, dan zal de zaalcompetitie slechts een halve competitie bevatten. Dat betekent, dat je niet tegen dezelfde tegenpartij een uit- en thuiswedstrijd speelt maar slechts één van beide. Het zwartste scenario is, wanneer pas op 13 februari gestart zou mogen worden, dan is echter geen zaalcompetitie meer mogelijk.

Maar desondanks organiseert onze JTC steeds weer andere activiteiten, zodat we ook zonder competitie elkaar sportief kunnen blijven ontmoeten.