Voor sommigen van ons (van de paarse kant) is “we gaan begonnen!!” een bekende term… Veelal geroepen in de bossen van Elp. Zo zijn we inmiddels ook weer begonnen met trainen en zullen er vanaf a.s. zaterdag vele activiteiten worden georganiseerd. Dit alles met hulp van natuurlijk onze toptrainers en de mensen van de JTC. Het is al veel te lang een rare tijd, maar gelukkig mogen wij korfballers gewoon buiten sporten. Soms wat koud, soms wat nat, maar altijd met de intentie om lekker bezig te zijn.

Zo waren afgelopen dinsdag de D1 toppers zeiknat geregend. De trainers stonden daar ook in hun natte kloffie, maar het mocht de pret niet drukken. Ook bij de E2 en E3 waren er 5 bikkeltjes lekker aan het trainen en deden de trainers allemaal gezellig mee. De B2 was bijna compleet en deed net of het lekker weer was… Ook zij waren samen met hun trainers de druppels uit hun haren aan het rennen.

We merken bij veel teams dat ze nog niet compleet trainen en dit zal waarschijnlijk a.s. zaterdag bij de wedstrijden ook nog niet optimaal zijn. Maar dat zal allemaal vast wel goed komen. Uiteraard hebben we alle begrip voor keuzes t.a.v. corona die ouders, trainers en kinderen maken. Gezondheid blijft voorop staan!

Meestal zien we wel dat als de kinderen er eenmaal zijn en goed bezig gehouden worden, het weer meestal even vergeten wordt en er ontzettend veel plezier is tijdens het korfballen. En dat wil je toch niet missen in deze toch wel saaie coronatijd. Met hoe meer we zijn, hoe leuker het is natuurlijk! Jammer genoeg kunnen de ouders dat nu niet van dichtbij zien en is het clubgevoel misschien wat op de achtergrond geraakt. Toch willen we graag nog eens onder de aandacht brengen dat sport en plezier eigenlijk onmisbaar is in deze tijd voor iedereen. Daarom bij deze een oproepje aan alle kinderen en hun ouders: ben je fit en mag, wil en kan je graag trainen? Kom dan naar het veld en wees een echte DUNANEES! Jullie trainers en de leden van de JTC staan er voor jullie!

Tot snel, hopelijk in het zonnetje….