Je hebt ‘t natuurlijk allang gezien. Sinds dit seizoen heeft Dunas een nieuwe hoofdsponsor. Rots Professionals in HR is het bedrijf van Petra van Leeuwen, moeder van ons jeugdlid Alice Steg uit de B2. Hoog tijd om Petra beter te leren kennen. Wat voor bedrijf runt zij? En waarom besloot ze zich te verbinden aan Dunas?

Ontstaan sponsoring
Petra: “Natuurlijk is de sponsoring van Dunas ontstaan vanuit een gezonde dosis goodwill. Mijn dochter speelt al jaren korfbal. Eerst bij KV Futura en nu bij Dunas. Ik zie wekelijks de inzet van veel verschillende mensen en je proeft iets van de gezamenlijke historie. De liefde voor de sport en de verbondenheid met de club en de locatie werkt aanstekelijk.”

Toch hebben ook de ontwikkelingen tijdens de coronaperiode invloed gehad op de beslissing van Petra om ja te zeggen tegen een meerjarig partnerschap als sponsor.

“Ik zag zoveel mooie initiatieven van organisaties en mensen om me heen, waardoor ik zelf een zoektocht gestart ben: Hoe kan ik dit vasthouden voor de toekomst? De beweging van solidariteit die voelbaar werd in maart 2020 is zo belangrijk. Net op dat moment klopte Bart, de voorzitter van het bestuur, aan om te praten over mogelijke sponsoring van de nieuwe sportvereniging, Dunas.”

Plezier, leren en presteren
De kernwaarden van Dunas sluiten mooi aan bij de visie van Petra. “Juist in die volgorde. Want als mensen met plezier deelnemen en open staan om te leren, worden ze iedere dag beter en voelen ze zich betrokken bij de verenging. Door betrokkenheid voel je de waardering, en gewaardeerde mensen vergroten de waarde van de sportvereniging.

Ik ben trots op het werk dat gebeurt binnen de club, waar leden welkom zijn in een veilige omgeving, waar teamspirit, FairPlay en meedoen belangrijker zijn dan winnen. Dankzij sportverenigingen als Dunas vinden mensen elkaar, en daar draag ik graag een steentje aan bij.”

Betrokkenheid en verbinding
“Tijdens het fusie proces heb ik getuige mogen zijn van twee groepen mensen die elkaar op diverse manieren wisten te vinden. Voor mijn ogen speelde zich een proces af van verkennen, aftasten, uitreiken, plaats bepalen, ideeën uitwisselen, kritisch achteroverleunen om elkaar daarna uiteindelijk te omarmen. Hoe mooi is dat?!”

Nieuwe shirts, aanmoedigen en samenwerken
Dunas en Rots hebben afspraken gemaakt voor de komende vijf jaar. In deze vijf jaar staat Rots op onze shirts. Petra zal ook betrokken zijn bij activiteiten en ontwikkelingen op de club: “Begin dit jaar is bijvoorbeeld de HR desk gestart, speciaal voor Dunas leden. Ik beantwoord allerlei vragen over thema’s zoals solliciteren, contractonderhandelingen, functioneringsgesprekken, thuiswerken, etc.  Dit doe ik overigens niet alleen. Iedere maand schuift een lid van mijn team van professionals en coaches aan.
Samen kijken we naar hoe je elkaar verder kunt helpen. Dat sluit goed aan op onze 1 + 1 = 3 filosofie.”

Meer informatie over Rots en de diensten die het bedrijf aanbiedt op het gebied van HR vind je op de website.