Afgelopen zaterdag was het weer een sportieve ochtend voor alle teams van Dunas. Dit keer stond er alleen geen korfbal op het programma. Alle jeugdteams hebben een speciale clinic gekregen, namelijk hockey en boksen!

SportMixz heeft een vestiging op het terrein van Quick voetbal, werkt ook samen met HBS en kwam vandaag bij Dunas een gasttraining geven. Een echte bokslerares heeft alle kids de basistechnieken van het boksen geleerd. Gewapend met twintig echte bokshandschoenen gingen kinderen aan de slag met het voetenwerk, hun dekking en het stoten. Sommige kinderen vonden het best een beetje spannend, maar zeker bij de wat oudere kids was behoorlijk wat vechtlust te zien. De bokslerares had voor iedere groep leuke oefeningen en op het einde mochten ze flink sparren met elkaar. Alice en Jenna lieten even zien dat zij al ervaren boksers zijn en ramden erop los! Gelukkig geen gewonden, wel heel veel glimlachende gezichten. Een mooie aanvulling op onze korfbalskills: niet bang zijn, maar het duel aan durven gaan. Leuk dat deze buurvereniging ons een keer wilde helpen. Zo kunnen wij toch met zijn allen lekker sportief bezig zijn. SportMixz, heel erg bedankt namens alle kids en de Jeugdtechnische commissie van Dunas! Wij hebben ervan genoten.

Op het andere veld stonden ook twee toppers klaar. Een heuse hockeylegende met een personal assistent hebben de kids met de hockeysticks en ballen aan het werk gezet. Hoe houd je zo’n stick eigenlijk vast en hoe snel rolt dat balletje? Leuke spelletjes, zoals politie en boefje, waarbij zelfs de A-tjes en B-tjes fanatiek te werk gingen. Ook hier gelukkig geen gewonden, maar dat kwam natuurlijk door de leiding van de twee gasttrainers. Ontzettend leuk dat twee eigen Dunas moeders zich de hele ochtend in wilde inzetten voor de jeugd. Kim en Catrien, onwijs bedankt, leuk gedaan!

Op het derde veldje hebben de D t/m de A tsjoekbal (tsjoekbal lijkt op monokorfbal, maar dan met een soort trampoline voor ballen) gespeeld, met een kleine korfbaltwist. Dit maakt het spelletje lekker snel en afwisselend. Er zijn ontzettend veel punten gemaakt, o.a. door het team van Chayenne, Elias en Jelle. Door slim en snel te spelen, kon je twee punten per raak schot (in de tsjoek of korf) verdienen. Een lekker fanatiek spel, waarbij er gelukkig alleen bij Roos een schaafwond is gescoord.

Al met al een zeer geslaagde ochtend, met goede opkomst en afwissende onderdelen. De JTC vindt het leuk om te zien dat iedereen zo kan genieten van samen sporten. Wij zijn ook erg blij met hulp van dit keer twee ouders en een boksende buurclub. Gelukkig wil de AC ook nog wel een keertje wat leuks organiseren en gaan wij natuurlijk nog wat wedstrijdjes spelen. In april willen wij ook een paal/schutterstoernooitje houden voor de D t/m de A, dus ga maar alvast oefenen en op zoek naar een maatje.

Tot volgende week allemaal weer!

Foto's van deze dag vind je in onze besloten Facebookgroep.