Dunas drijft net als veel sportverenigingen op vrijwilligers. Die hebben we in alle soorten en maten: al jaren betrokken of nog maar net, zelf gekorfbald of nog nooit onder de korf gestaan, oud en jong, etc. De komende maanden leer je ze beter kennen. Deze week Monique de Leijster, uit een echte korfbalfamilie. Maar heeft ze zelf ook gekorfbald….? En aan wie geeft zij het stokje door?

“Nee, ik heb niet gekorfbald. Ik kwam bij Dubbel Zes terecht, al weer heel wat jaren gelden, toen mijn oudste zoon ging korfballen. Hij vond na een paar proeflessen korfbal zó leuk dat hij lid is geworden. Na hem werden zijn twee broers ook lid en werden we een echte korfbalfamilie. Alle jongens zijn het huis al uit, je kunt dus wel uitrekenen dat we al heel wat jaren op het Stokroosveld komen.”

Monique, stel je even voor...
“Ik ben Monique De Leijster, woon in Loosduinen samen met mijn man Barend en we hebben dus drie zonen. Ik heb lang gewerkt als administrateur bij een opleidingsinstituut maar door gezondheidsproblemen moest ik daar helaas een jaar geleden mee stoppen. Mijn hobby’s zijn lezen en koken en in deze coronaperiode ben ik net als de rest van Nederland aan de wandel.”

Wat doe je voor de vereniging?
“Op dit moment ben ik lid van de kantinecommissie. Bij Dubbel Zes was de kantine een goedlopend clubhuis waar veel activiteiten werden georganiseerd en waar de (oud) leden regelmatig feestjes hadden. Ook in de weekenden ging het vaak door tot in de kleine uurtjes. Dit willen we natuurlijk ook voor Dunas, zodra het weer kan. De commissie word bijgestaan door een aantal enthousiaste barbeheerders die altijd bereid zijn een bardienst te draaien. Het is ontzettend leuk om mee te denken over hoe we de leden een thuisgevoel kunnen geven in het clubhuis.

Eerder heb ik 12 jaar in het bestuur van Dubbel Zes gezeten. In 2005 vroeg het bestuur mij penningmeester te worden. Om ze uit de brand te helpen heb ik dit toen gedaan maar met een slag om de arm. Als ze iemand anders hadden gevonden dan zou ik er mee stoppen. Uiteindelijk heb ik 12 jaar in het bestuur gezeten. Ik vond dat een leuke en leerzame periode en aangezien ik cijfertjes wel leuk vind heb ik er nooit spijt van gehad.”

Waar kijk jij naar uit als maatregelen versoepeld worden?
Zodra de beperkingen zijn versoepeld of opgeheven wil ik eerst een heerlijk etentje met mijn familie. Dat heb ik ontzettend gemist.  Voor Dunas hoop ik dat we dan leuke activiteiten kunnen organiseren en dat we in het clubhuis samen met de leden weer gezellige weekenden kunnen beleven.”

Wie mag de volgende keer voor het voetlicht?
“Barbara den Broeder, zij coördineert en kookt de vrijdagavondmaaltijden tijdens het veldseizoen. Voor haar heb ik de volgende vraag: Vrijdagavondmaaltijden is altijd een groot succes maar dus ook heel veel werk. Denk je dat dit nog gaat lukken nu we er twee keer zoveel leden zijn?”

Hoe dat zit, hoor je binnenkort van Barbara.