Deze week voor het voetlicht: Steffie Buijs. Ze is druk aan het klussen met Alex, die ook lid is van Dunas. Ze betrekken binnenkort een huis aan de Laan van Meerdervoort samen met katten Bob en Puck. Lekker dicht bij het Stokroosveld dus! Wat ze doet bij Dunas? Dat vertelt ze zelf.

Stel je even voor...
Hoi, ik ben Steffie en ik ben 28 jaar. Ik werk bij de gemeente Rotterdam, binnen de corona-organisatie. Hier houd ik mij bezig met het analyseren van data, scenario’s voorspellen en advies uitbrengen aan de zorgsector. Als ik niet aan het klussen ben in ons nieuwe huis, ben ik lekker veel buiten; op de racefiets, wandelend door de duinen of naar de crossfit. En na deze gekke tijd natuurlijk weer korfballen, terrasjes pakken en op reis.

Hoe lang korfbal je af?
Vanaf de mini’s heb ik bij Futura gespeeld. Na een paar jaar gestopt te zijn, ben ik weer begonnen.  Met een groep enthousiastelingen hebben we een vriendenteam opgericht, het huidige Dunas 3. We zijn erg fanatiek in het veld en de derde helft wordt zeker niet vergeten.

Wat doe je naast Dunas 3?
Momenteel zit ik bij de vrijwilligerscommissie. Wij hopen nog meer leden en ouders te enthousiasmeren om actief te worden binnen Dunas.  Door te kijken naar wat iedereen leuk vindt om te doen, willen wij zoveel mogelijk mensen betrekken bij de vereniging.

Wat vind je er leuk aan?
Actief zijn binnen Dunas zorgt ervoor dat je snel iedereen leert kennen en je je echt onderdeel voelt van deze nieuwe vereniging. Daarnaast merken we nu al dat er veel waardering is vanuit de commissies, wat ontzettend leuk is om te merken.

Waar verlang je naar in het post-corona tijdperk?
….. een teamborrel drinken bij Emma of onze favoriete kroeg, de Kroon!  En natuurlijk op zaterdag weer spelen en daarna de selectie aanmoedigen.

Aan wie geef jij jouw stokje door?
Ik geef het stokje graag door aan Fardau. Zij is ooit als student mee gaan trainen met het 3e en is inmiddels fanatiek selectiespeelster én vrijwilliger binnen de club. En mijn vraag aan haar is: wat vind jij als vrijwilliger belangrijk om straks te zien of te krijgen vanuit de vrijwilligerscommissie?

In de volgende In de Spotlights lees je meer over Barabara den Broeder en dus Fardau de Jong, en hun betrokkenheid bij Dunas.