Ondanks alle coronamaatregelen blijft de kantinecommissie volop in beweging. Naast alle ontwikkelingen voor de herinrichting en het onderhoud van het gebouw, richt de kantinecommissie zich nu ook op het aanbieden van een gezonder assortiment.

De balans opmakende werd geconstateerd dat Dunas met het beleid rondom de kantine al flink op de goede weg is. We hebben een rookvrije omgeving gecreëerd, een duidelijk beleid op het schenken van alcohol en vanuit de keuken worden er zelden producten uit de frituur aangeboden. Toch is er op enkele punten wel verbetering te maken. Denk daarbij aan gezondere alternatieven in de aloude snoepkast, maar ook bijvoorbeeld een ´bruine tosti´ in plaats van de bekende ham-kaastosti van witte boterhammen of het gebruik van meer versproducten.

Enkele producten zullen verdwijnen, maar het is niet de bedoeling dat het bestaande assortiment helemaal op z’n kop gaat. Het gaat in eerste instantie om kleine aanpassingen zodat er meer gezonde producten kunnen worden gekozen. Een kleine werkgroep gaat aan de slag om te kijken welke producten passend zijn om in onze kantine te verkopen.

Zodra er weer in de kantine mag worden verkocht, zullen de eerste gezondere producten worden aangeboden. De werkgroep bekijkt dan welke producten wel en welke niet worden gekocht. Zo ontdekken zij in de loop van de tijd wat de leden lekker vinden en kopen.

Het bestuur ondersteunt dit initiatief van de kantinecommissie van harte. Het past bij deze tijd en het past bij Dunas om een gezonder aanbod in de kantine te hebben. Tegelijk is en blijft het belangrijk dat ons clubhuis een plek is waar we elkaar kunnen opzoeken en ontmoeten en waar we met elkaar kunnen ontspannen en genieten. Dat leden daarbij iets te kiezen hebben, hoort erbij.