Afgelopen week kregen alle verenigingen een brief van het KNKV (de korfbalbond) dat er dit voorjaar geen competitie meer zal worden opgestart. Dit heeft alles te maken met de “routekaart versoepelingen” die de regering afgelopen week kenbaar heeft gemaakt.

Pas in stap 2 van het routeplan zijn de eerste versoepelingen mogelijk voor buitensport. Beslissing hierover volgt op 3 mei en zal op zijn vroegst op 11 mei worden ingevoerd. Het spelen van wedstrijden buiten de eigen vereniging is op dit moment opgenomen in stap vijf, waarover volgens het huidige routeplan pas op 29 juni wordt besloten en effectief wordt op 7 juli.
Het zal dus zoals het er naar uitziet tot aan de zomer niet mogelijk zijn wedstrijden te organiseren tussen verenigingen. Dat betekent dat op zijn vroegst in september 2021 de competitie zal beginnen.

Dat betekent niet dat Dunas stil zal blijven zitten. Tot aan de zomer kan er getraind worden en wanneer de avondklok verdwijnt mogelijk zelfs vaker dan we nu doen. Denk ook aan KombiFit op de donderdagavond, een gezellige club waar ieder op zijn eigen niveau de spieren kan laten werken.
Daarnaast blijven we op de zaterdag actief. Met de jeugd hebben we per leeftijdscategorie tussen 10 en 14 uur een programma en met de senioren wordt er vanaf 14 uur getraind. Zo hopen we dat we elkaar regelmatig blijven zien en het clubgevoel behouden. Zorg dat je erbij blijft!!!