Komend weekend start de halve competitie voor jeugdteams en daar zijn we erg blij mee. Er gelden wel nog steeds coronamaatregelen.

Geen publiek

Er is nog steeds geen publiek op de accommodatie toegestaan. Dat houdt helaas in dat ouders, grootouders en andere belangstellenden nog niet bij de wedstrijden mogen komen kijken. Alleen sporters, teambegeleiders en vrijwilligers die met een organisatorische taak zijn belast, mogen op de accommodatie aanwezig zijn.

‘Rij-ouders’ naar uitwedstrijden

Ouders die jeugdspelers naar een uitwedstrijd rijden, worden volgens de bepalingen van het NOC*NSF als teambegeleiding aangemerkt en mogen op de betreffende sportaccommodatie aanwezig zijn. Het NOC*NSF stelt daarbij dat het de bedoeling is het aantal rij-ouders zoveel mogelijk te beperken.

Wij verzoeken de ouders van de Dunas-teams hier rekening mee te houden en ook de regels van de ontvangende vereniging te respecteren. Raadpleeg daartoe van tevoren hun site.

Rij-ouders van de andere verenigingen die Dunas op het Stokroosveld komen bezoeken, zijn van harte welkom. Ook aan hun het verzoek om het aantal rij-ouders zoveel mogelijk te beperken. Voor de bezoekende ouders is een kopje koffie, thee of fris in de kantine verkrijgbaar. Bij het plaats nemen op het terras of in de kantine geldt placering, onderling 1½ meter afstand houden en binnen een mondkapje dragen (niet op de zitplaats).

Overige maatregelen

Vooralsnog is het horecagedeelte van de kantine alleen tijdens de jeugdwedstrijden op zaterdagen open. Dat houdt in dat na de trainingen de kantine en het terras gesloten zijn en dat sporters de accommodatie weer moeten verlaten.

Er kan wel van de kleedkamers gebruik worden gemaakt. Zorg ervoor dat de kleedkamers na afloop netjes worden achter gelaten. Zie ook eerdere publicatie.

Tot slot mag er ook weer in de kantine worden overlegd. Dat is prettig nieuws voor alle commissies en werkgroepen die het afgelopen jaar voortdurend via Zoom hebben vergaderd. Ook hier geldt dat onderling 1½ meter afstand moet worden gehouden.

Coronaprotocol

Het coronaprotocol wordt weer naar de laatste maatregelen aangepast en zo snel mogelijk gepubliceerd. Neem a.u.b. even de moeite om de actuele maatregelen te lezen.