Afgelopen najaar speelde Dunas F1, destijds nog Dunas F2, de allereerste wedstrijdjes. Iedere wedstrijd ging beter en er werd zelfs een keer bijna gewonnen! Na lange tijd zonder wedstrijden, stond dit weekend de wedstrijd tegen Lynx op het programma. Zouden we het record van vier doelpunten maken verbreken? En misschien zelfs winnen?

Gijs, Saar, Juliette en Imre startten de eerste 10 minuten. Er werd direct duidelijk dat de F1 veel heeft geleerd de afgelopen maanden! Er werd snel overgegooid en veel geschoten. Juliette opende de score en er volgde steeds meer doelpunten! Ook toen Kathleen en Ardil er de tweede 10 minuten inkwamen, bleef het onwijs goed gaan. Op het moment dat Dunas F1 de bal had onderschept, werd er snel vrijgelopen en werd er een “treintje” gevormd. Super leuk om te zien! De ruststand was 1-12, dus het record van 4 doelpunten was ook al ruim verbroken!

Ook in de tweede helft bleef de F1 maar scoren. Het doelpuntenverloop was bijna niet bij te houden in de groepsapp ;) Lynx scoorde ook nog twee keer, want soms is het nog lastig om goed tussen de korf en tegenstander te staan met verdedigen. Maar met de 12 doelpunten die onze F1 nog maakte in de tweede helft, stellen die drie tegendoelpunten natuurlijk niet zoveel voor.

Eindstand: 3-24!!! Dunas F1 heeft er dus op los gescoord deze eerste wedstrijd! Wat ook super leuk is om te vermelden, is dat iedereen heeft gescoord!! Wij zijn super trots op deze kids. Volgende week staat Refleks op het programma, die ook de eerste wedstrijd heeft gewonnen. Dat zal dus vast een spannende wedstrijd worden. We gaan donderdag weer goed ons best doen op de training en dan gaan we er zaterdag weer voor!

Kyra en Jamey