Eindelijk was het zover. De A1 mocht na bijna een jaar van Coronagedoe weer een echte competitiewedstrijd spelen, uit tegen IJsselvogels A2 in Moordrecht.

Dat onze A1 te maken kreeg met een pittige tegenstander, bleek al snel: hun eerste schot was meteen raak. Joy wist meteen iets terug te doen door ook met haar eerste schot te scoren, maar al snel liet onze A1 zich overrompelen door het agressieve spel van IJsselvogels. Ze wisten het spel van Dunas te ontregelen en scoorden gemakkelijk.

Alleen Olivier kon iets tegenover het snelle en stevige spel van de tegenstander inbrengen met 2 doelpunten. Vlak voor rust was het al 9-3. Toen scoorde Celeste, maar daarna IJsselvogels wist de ruststand op 10-4 te brengen. Met 55 schotpogingen van IJsselvogels en slechts 28 van Dunas, was deze ruststand terecht.

Mede dankzij de coaching van interimcoach George kwam Dunas de tweede helft veel beter uit de startblokken. Ze waren feller en leden minder balverlies dan in de eerste helft. Dunas had daardoor ook meer schotkansen en bij de stand van 12-8 begon de coach van de tegenstander zich toch echt zorgen te maken.  Plotseling ging daarna bijna elk schot er bij ze in en ook de scheids hielp ze aan een paar stippen, dus hun voorsprong groeide uit tot 17-10. Het verzet van Dunas was gebroken en de wedstrijd eindigde in 20-12.

Toch kun je uit de tweede helft veel hoop putten. In de tweede helft schoot Dunas wel 48 keer op de korf en IJsselvogels slechts 33 keer. Bij Dunas gingen de ballen er vandaag alleen niet zo gemakkelijk in als bij IJsselvogels.

Oefenen op het schot zou ik zeggen en de volgende wedstrijd net zo fel beginnen als deze tweede helft, dan zijn we zeker niet kansloos.