Zonder scheidsrechter geen wedstrijd! Echter niet iedereen is bereid wedstrijden te fluiten en het is dan ook niet gek dat er eigenlijk veel te weinig scheidsrechters zijn. Maar ga er maar aanstaan: 2
teams, vaak voorzien van 2 coaches per team en een aantal reserves. Dat zijn al snel 24 mensen die het allemaal anders zien dan jij. En dan heb ik het publiek nog niet eens meegerekend…

Als scheidsrechter heb je het niet altijd even makkelijk en jij bent maar alleen met je fluit!!!

Dan is het mooi dat er 1 week in het jaar is dat we onze scheidsrechters in het zonnetje kunnen zetten. Van zaterdag 25 september tot en met zondag 2 oktober is het “de week van de scheidsrechter”.

Dunas wil deze week dan ook niet ongemerkt voorbij laten gaan. Van elk team verwachten wij dat zij (zoals altijd) de scheidsrechter positief benaderen. Maar besteed wat extra aandacht aan de scheidsrechter na afloop van de wedstrijd. Bedank met je hele team de scheidsrechter voor het fluiten en de tijd die hij/zij heeft vrijgemaakt zodat jij je wedstrijd kon spelen.

De JTC heeft voor alle scheidsrechters die bij Dunas fluiten een klein presentje klaarliggen.