Per zaterdag 25 september a.s. wijzigen de coronamaatregelen voor sportverenigingen. Voor gedeelten van onze accommodatie is het verplicht om het coronatoegangsbewijs (CTB) te tonen.

Er geldt geen maximum aantal bezoekers en de onderlinge 1,5 meter afstand is niet meer verplicht (afstand houden blijft raadzaam). Het terras en de andere gedeelten van het buitenterrein zijn zonder CTB vrij toegankelijk. Ook voor een gedeelte van de kantine is er geen CTB nodig. Dat betreft het afhalen van eten en drinken en het gebruik maken van de toiletten. Daarnaast moet een ieder die in het afgescheiden (horeca-)gedeelte in de kantine plaats neemt om zittend eten en drinken te nuttigen gevaccineerd zijn, een negatieve testuitslag of het coronaherstelbewijs hebben en is de CTB wél nodig is. De afscheiding van dit gedeelte is duidelijk zichtbaar.

Samenvattend:
Wel CTB nodig:

• voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen in het afgescheiden gedeelte voor horeca;
  • wanneer de sportbeoefening in de horeca plaatsvindt, bv. darts of biljart in een café/restaurant.

Geen CTB nodig:

• voor het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken;
  • het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het afgescheiden horeca gedeelte.

In het weekend moet een ieder die in het afgescheiden (horeca-)gedeelte plaats wil nemen zich melden aan de bar. De barvrijwilliger zal de QR-code scannen. Voor trainingsavonden gelden, indien er een barvrijwilliger aanwezig is, dezelfde afspraken. Voor de andere momenten worden separaat afspraken met trainers en/of teams gemaakt. Voor de barvrijwilligers (en de verantwoordelijken op trainingsavonden) ligt een smartphone en instructies achter de bar klaar waarmee de controle kan worden uitgevoerd.

De afscheiding van het (horeca-)gedeelte in de kantine kan, afhankelijk van de activiteiten, wijzigen.

Een CTB kan onder andere via de CoronaCheck-app worden aangevraagd. Een CTB wordt toegekend als je of twee weken volledig gevaccineerd bent, een coronaherstelbewijs hebt of maximaal 24 uur voor aankomst negatief bent getest op corona. Door middel van de app kan een QR-code worden aangevraagd welke toegang geeft tot horeca, bioscoop, etc. en dus ook gedeelten in sportkantines. Als je geen smartphone hebt kun je een coronatoegangsbewijs aanvragen en uitprinten via CoronaCheck.nl. Meer informatie over toegang met een coronatoegangsbewijs, kijk in de CoronaCheck-app of CoronaCheck.nl.

Het bestuur verzoekt alle bezoekers van onze accommodatie de nieuwe coronamaatregelen te respecteren en medewerking te verlenen aan de verantwoordelijke barvrijwilligers. Uiteraard geldt dit verzoek ook als voor het bezoeken van andere verenigingen.

Het coronaprotocol zal hierop zo spoedig mogelijk worden aangepast.