Op zaterdag 25 september speelde onze A1 hun tweede competitiewedstrijd, uit tegen HKV A2. De eerste competitiewedstrijd, uit tegen IJsselvogels, werd verloren, vooral omdat onze A1 zich de eerste helft liet overrompelen door het felle spel van de tegenstander, dat zouden ze zich dit keer zeker niet laten gebeuren.

En zo was het: Dunas speelde fris en aanvallend en hoewel HKV wel op voorsprong kwam, was het Dunas dat het initiatief greep en zelfverzekerd en verdiend naar een 4-7 ruststand uitliep.

Na de rust wist Dunas de voorsprong verder uit te bouwen naar 5-11 en met nog 22 minuten op de klok leek de wedstrijd wel gespeeld.

Waarom ging het dan toch nog mis? Was het de A1 speler die bij HKV was ingebracht? Was het de scheidrechter die medelijden met HKV kreeg en vanaf dat moment alle beslissingen in het nadeel van Dunas nam tot het 12-12 was?

Nee hoor, het waren toch vooral de spelers van Dunas die erg slordig gingen spelen, fout op fout maakten en bijna alle schoten naast mikten. Alleen Annabel wist bij de stand van 8-11 nog te scoren.

In het laatste kwartier ging er in het aanvalsspel van Dunas zoveel mis dat er nog maar acht keer op de korf van HKV werd geschoten en dan zat het ook nog even niet mee dat daaruit geen doelpunt viel.

HKV daarentegen kreeg er steeds meer vertrouwen in dat het toch nog goed ging komen. Uit bijna elke aanval scoorden ze en zo werd de eindstand 15-12.

En zo ging het dus toch nog mis voor onze A1 in dat laatste kwartier. Laten we hopen dat we volgende week wel goed op schot blijven, dan zit de eerste overwinning er vast wel in.