Hieronder volgt het verslag van de thuiswedstrijd van Dunas A1 tegen Velocitas A2, maar eerst even volgens Encyclo.nl de betekenis van het woord scorebordjournalistiek: Een ongenuanceerde vorm van sportjournalistiek, waarbij alleen naar de uiteindelijke (hoge) uitslag wordt gekeken en niet naar het vertoonde spel en de feitelijke krachtsverhoudingen tijdens de wedstrijd.

Nu is dit stukje zeker geen journalistiek, maar het geeft wel ruimte voor nuancering, want al zou je bij deze uitslag van 11-4 kunnen denken dat het een makkie was, dat was toch zeker niet waar. De tegenstander gaf in de eerste helft goed partij, maar dankzij de lengte onder de korf van Olivier in het ene vak en Yesse in het andere vak, wist Dunas vaak de afvang te pakken. Dunas kwam dan ook vaker dan Velocitas aan aanvallen toe, maar veel passes misten zuiverheid. Na een redelijk gelijk opgaande eerste helft was de ruststand 6-4. Vorige week ging het behoorlijk mis in de tweede helft, dus de Dunas-supporters waren nog niet gerust op een goede afloop.

In de tweede helft duurde het een minuut of zeven voordat Dunas de voorsprong naar 8-4 had getild. De fase daarna was van twee kanten erg rommelig, misschien ook wel vanwege de frisse wind die opstak. Voetzoekers, fly-overs, airballen, afzwaaiers en randstuiterballen zorgden er lange tijd voor dat er in de score niets veranderde. Het slordige Dunas mocht in deze fase van geluk spreken dat Velocitas in de hele tweede helft totaal niet op schot was. De moed zakte de bezoekers in de korfbalschoenen na de zoveelste bal die van de gele rand stuiterde en omdat Dunas toch nog af en toe raak schoot, kwam de best wel geflatteerde einduitslag van 11-4 op het bord.

De eerste overwinning van onze A1 is een feit. Natuurlijk zijn we blij en tevreden met het resultaat, maar op de passing en het schot mag nog wel wat extra worden geoefend en dat laatste geldt zeker voor Velocitas.