De eerste wedstrijd die de F1 speelde dit seizoen was tegen ODO en toen werd er een goede wedstrijd gespeeld die met ruime cijfers werd gewonnen (13-2). Zou de F1 weer zoveel doelpunten kunnen maken?

De afgelopen twee wedstrijden had de F1 het moeilijk. Bij de wedstrijd tegen Die Haghe leek de F1 niet helemaal scherp te zijn, waardoor Die Haghe makkelijk kon scoren en de eindstand 13-4 was. Van de wedstrijd tegen ONDO wisten we al dat we het moeilijk zouden krijgen, want zij hadden de wedstrijden daarvoor minstens 20 doelpunten gemaakt en heel weinig doorgelaten. Ons doel was toen dus ook om minder dan 20 doelpunten tegen te krijgen. Met een eindstand van 16-3 hadden we de wedstrijd dus verloren, maar wel ons doel behaald (en dat zorgde voor veel plezier)!

Terug naar de wedstrijd tegen ODO. Gijs was er helaas niet bij, maar de vijf overige F1-ers waren er helemaal klaar voor. Met het inschieten werd er veel gescoord, dus dat leek een goed begin te zijn! Toen de wedstrijd eenmaal startte, was de F1 alleen toch nog niet helemaal wakker. Er werd goed naar elkaar gegooid en er werd vrijgelopen, maar het ging allemaal soms net wat te traag, waardoor wij het de tegenstander wat makkelijker maakten. Verdedigend waren we vaak goed bij de tegenstander, maar konden we het hen nog moeilijker maken door onze armen net wat meer uit te strekken tijdens het verdedigen en net wat sneller bij de tegenstander te zijn. In de rust stond het 1-4 voor Dunas. Een mooie ruststand, maar de F1 kon veel beter! Dat hebben ze in de tweede helft ook laten zien. Op het moment dat wij de bal hadden onderschept, werd er weer snel in een treintje vrijgelopen en gegooid, waardoor we veel kansen creëerden. Ook konden we de bal nog vaker onderscheppen, omdat iedereen dichtbij zijn tegenstander aan het verdedigen was. Zó goed! Het was langs de kant leuk om te zien hoe de F1 tijdens de wedstrijd steeds beter ging spelen en elkaar weer goed wist te vinden. Eindstand: 1-11!

Een leuke wedstrijd met veel lachende kids in het veld. Op naar volgende week, dan spelen we eindelijk weer een thuiswedstrijd!

Kyra en Jamey