Eindelijk weer een thuiswedstrijd voor de F1! Dit keer speelden wij tegen Die Haghe F1. De vorige keer hadden wij het lastig tegen hen, want zij speelden heel snel over, waardoor zij snel veel kansen konden creëren.

Daarom vonden wij het als trainers tijd om op de training meer te gaan oefenen op het onderscheppen van de bal. Dat is nog best ingewikkeld, want tot nu toe moesten de kids van de F1 altijd tussen de paal en de tegenstander staan en vooral heel goed op hun tegenstander letten. Nu moesten ze tussen de bal en hun tegenstander gaan staan en zowel op de bal als de tegenstander letten! Maar de F1 leert snel en op de training werden er al veel ballen onderschept.

Dit was ook te zien in de eerste tien minuten van de wedstrijd! Ardil was er helaas niet bij door een knieblessure (hopelijk ben je er gauw weer bij!) en Gijs begon langs de kant. De meiden, Saar, Imre, Kathleen en Juliette, hebben super veel ballen onderschept, waardoor Die Haghe moeilijk tot aanvallen kwam. Wij creëerden daarentegen veel kansen, maar hadden veel pech! Alle schoten gingen net mis of rolden de korf weer uit. Na het eerste kwart was de stand dan ook nog 0-0. In het tweede kwart, toen Gijs ook mee ging doen, wisten we ons eerste doelpunt te maken! Maar helaas konden we niet voorkomen dat Die Haghe ook ging scoren. Zij hadden net wat meer geluk met het afmaken van de doelpogingen, waardoor we met 1-3 de rust ingingen.

In de tweede helft bleef het spannend, want zowel Die Haghe als Dunas bleef scoren. Helaas is het de F1 niet meer gelukt om op voorsprong te komen. De eindstand was 5-8. Ondanks het verlies, speelde de F1 een heel andere wedstrijd dan een paar weken terug bij Die Haghe. Waar onze F1 toen nog overvallen werd door het snelle spel van Die Haghe, was het dit keer een gelijkwaardige strijd. Super goed gedaan, F1!

Nu is het tijd voor de laatste veldwedstrijd tegen ONDO. Ook dan gaan we er weer voor!