Op 9 oktober speelde onze jonge A1 uit tegen de A1 van het al 100-jarige s.v. Phoenix uit Zoetermeer, een club met een prachtig jubileumlogo, gemaakt door Marcel Francois, lid van Phoenix. De Phoeniciërs begonnen de wedstrijd met een strategie van een razend tempo en snel schieten. Dunas ging in het enorme tempo mee. Het gevolg was een aantrekkelijke, maar ook rommelige wedstrijd, waar veel mis ging bij de passing.

Tijdens de strategiebespreking vooraf van Phoenix bleek kennelijk een belangrijk deel te zijn overgeslagen en dat was het mikken. In de eerste helft schoot Phoenix wel 49 keer op de korf, maar minder dan de helft van de schoten raakte de korf en de ploeg schoot slechts twee keer raak, waarvan ook nog eens 1 uit een stip. Het lag ook wel aan het goede verdedigende spel van Dunas, dat de boel goed dicht hield, waardoor de tegenstander gedwongen werd tot noodschoten.

Dunas had door het hoge tempo ook veel moeite de bal in de ploeg te houden, maar was wel effectiever met de schoten. Hugo scoorde al snel de 1-0. Het duurde daarna wel even voor Annabel de 2e voor Dunas erin schoot. Vooral Quinten was in de eerste helft “on fire”, met 4 keer raak uit tien schoten en zo werd de ruststand 2-6, met wel 47 losse flodders van Phoenix en slechts 33 van Dunas.

Na rust speelde Phoenix iets rustiger en daardoor werd het schieten iets zuiverder. Ze schoten in de tweede helft 6 keer raak uit 44 schoten. Bij Dunas bleef het spel slordig, maar Dunas controleerde wel de wedstrijd en had ongeveer evenveel schotkansen. Quinten had in de eerste helft al zijn kruit verschoten, maar met nog twee doelpunten van Hugo, Yesse (ook 2), Annabel met haar tweede, Jasmijn, Olivier en een mooi afstandsschot van Milou werd de einduitslag 8-13 en was Dunas de terechte winnaar. En mocht iemand van Phoenix dit lezen: Gefeliciteerd met het 100-jarig bestaan. Wij hebben er pas één opzitten, maar verwachten nog een mooie toekomst.