Komende zaterdag is voor de meeste teams alweer de laatste wedstrijd van het veldseizoen. Alleen de teams in de wedstrijdsport (Dunas 1 t/m 4 en de A1) spelen nog tot eind oktober door. Als we dan even naar de standen kijken, kunnen we stellen dat er bij Dunas maar liefst 7 teams herfstkampioen kunnen worden. Bij de senioren zijn dat Dunas 5 en 6 en bij de jeugd zijn dat Dunas B2, C3, D1, D2, D4 en E2!!!

Zowel het 5e als het 6e staan 2 punten voor op de concurrentie met nog 2 wedstrijden te gaan. Hier geldt: 1 van de 2 wedstrijden winnen en de buit is binnen!

De B2 heeft tot nu toe alles zeer ruim gewonnen en kan het kampioenschap niet meer ontgaan. Zij hebben 69x gescoord in 5 wedstrijden!!! Komende zaterdag is dan ook de opdracht om “ongeslagen” kampioen te worden.

De C3 verloor afgelopen weekend wel van Korbis, maar staat in punten gelijk met deze tegenstander. Bij winst op Reeuwijk mag de C3 zich kampioen noemen!

De D1 won afgelopen weekend knap van directe concurrent Valto, waardoor zij ook in punten gelijk staan. Ook hier geldt dus wel winnen komende zaterdag om kampioen te worden!

De D2 deed afgelopen zaterdag goede zaken door KVS uit te schakelen. De D2 staat ongeslagen bovenaan en het kampioenschap kan hen dus niet meer ontgaan.

De D4 doet het ook verrassend goed! Na het forse verlies 2 weken geleden werd er een prachtige overwinning gehaald afgelopen zaterdag. In punten zijn zij ook niet meer in te halen en dus kan komende zaterdag een feestje gevierd worden.

Tot slot de E2. Daar is het nog heel spannend. Ondanks het verlies van afgelopen zaterdag staan zij samen met 2 ploegen op 6 punten. Dat betekent bij winst komende zaterdag dat zij zich ook kampioen mogen noemen. Echter dat geldt ook voor de tegenstander van zaterdag… Oftewel een hele spannende finale!

Alle teams succes de komende week!