Na twee keer achter elkaar winst voor onze A1 en een wedstrijd tegen de hekkensluiter van de poule op het programma, ging het A-team vol vertrouwen op weg naar het verre Bodegraven, waar Vriendenschaar A2 op ons wachtte voor een potje korfbal.

Meteen vanaf de start kreeg Dunas al een waarschuwingssignaal, het eerste schot van de tegenstander was raak. De wedstrijd ging in een lager tempo dan vorige week en Dunas wist de bal nu veel beter binnen de ploeg te houden. Een licht overwicht volgde, maar toch was het Vriendenschaar dat de 2e maakte. Eline mikte daarna haar eerste schot meteen raak, maar Vriendenschaar bleek vandaag goed op schot: 3-1. Met doelpunten van Hugo en Annabel werd de stand weer rechtgetrokken. Het scoren bleef over en weer gaan tot de Vriendenschaarmannen het vlak voor rust op hun heupen kregen en 3 keer raak schoten uit de laatste 3 schoten. Ruststand 8-6.

Nog steeds niks aan de hand. In de tweede helft scoorde Joy al snel de aansluitingstreffer, maar toch lukte het Dunas niet om langszij te komen. Tegen het eind van de wedstrijd, bij een stand van 11-10, ging het ineens hard. Nu waren het de Vriendenschaardames die het op hun heupen kregen en bijna elke bal raak schoten. Ook Dunas kreeg genoeg kansen, maar de ballen ploften er meestal net niet in en zo werd de eindstand 17-13, een verdiende overwinning voor Vriendenschaar.

Het was een leuke en sportieve wedstrijd, met als enige minpuntje de coach van Vriendenschaar, die, met veel geschreeuw over vermeende overtredingen van Dunas, voortdurend probeerde de scheidsrechter te beïnvloeden. Gelukkig dat onze goede coach Ly wel heel sportief is en zich niet met dit soort praktijken bezighoudt. Aanstaande zaterdag speelt onze A1 thuis tegen Reflex. Tot dan!

Foto: De 4-5 van Annabel is onderweg, de enige keer dat Dunas voor stond in de wedstrijd.