Op zaterdag 23-10 was de start van de Jumbo-plaatjesactie. Daarom kwamen voor deze gelegenheid de Dunas A1 spelers samen met de spelers van Dunas E,F en wat Kangoeroetjes en de spelers van Reflex A2 het veld oplopen voor de presentatie van de spelers aan de vele toeschouwers bij deze wedstrijd. De spelers van Reflex en Dunas werden geïnspireerd door het massaal opgekomen publiek en besloten de toeschouwers te trakteren op een heerlijke wedstrijd, waar de spanning vanaf spatte.

Dunas begon messcherp aan de wedstrijd. Olivier scoorde zijn eerste met zijn eerste schot en Joy deed het hem na. Reflex liet zich niet onbetuigd en maakte al snel weer gelijk, 2-2. Dunas had het vizier op scherp en met doelpunten van Joy, Quinten, Yesse, Hugo en weer Quinten stond het in no-time 8-2. Tijd voor een time-out dacht de coach van Reflex en dat was een uitstekende beslissing. Hij wisselde een speler en het ritme van Dunas werd daarmee gebroken. Langzaam maar zeker knokte Reflex zich terug in de wedstrijd en pas bij 8-8 wist Dunas weer te scoren. Joy (2x) Yesse, Eline en Quinten brachten de ruststand op 13-9. Het publiek wist niet wat ze was overkomen deze eerste helft, maar het had genoten.

De tweede helft werd zelfs nog spectaculairder. Dunas bleef wel scoren (Ruben, Joy, Quinten, Annabel 2x en Olivier), maar Reflex deed dat net een beetje beter en met nog zo’n 6 minuten te gaan kwamen ze zelfs op voorsprong: 19-20. De spanning was te snijden en in deze fase ging er veel fout aan beide kanten, tot Yesse vlak voor tijd de gelijkmaker op het bord zette. De wedstrijd bereikte een kookpunt, maar matchwinner Olivier hield het hoofd koel en schoot van afstand ijskoud de 21-20 en daarna ook nog de 22-20 in het mandje.

Wat een eindscore! Een geweldige wedstrijd van twee teams die volkomen aan elkaar gewaagd waren en waarvan de meest trefzekere won, met een extra pluim voor uitblinker Joy die met 6 doelpunten bijzonder goed op dreef was.

Volgende week om 12.30 uur speelt de A1 de laatste thuiswedstrijd van dit jaar op het veld, nu tegen koploper IJsselvogels. Laten we hopen dat we net zo’n mooie wedstrijd gaan krijgen. Kom dus allemaal kijken, maar kom wel op tijd, want het kan bij de A1 hard gaan met de scores.

De A1 met pupillen en Stokkie